Hej,
jag har en tillbyggnad från 60-talet i form av en 14 meter lång och 4 meter bred gång som förbinder 2 hus.
Jag ska plocka bort en rabatt och sätta platonmatta på ena sidan nu och har börjat gräva. På 60 cm djup är det stopp, kan det vara plattan som ligger så grunt, eller är det en megasten ???
Jag är inte så bevandrad i byggteknik så jag undrar om plattan ska sticka ut på utsidan om ytterväggen, och i så fall hur långt?
Har inte hunnit/orkat gräva på fler ställen längsmed väggen eftersom det blev mörkt och kallt, så jag tänkte kolla med det eminenta forumet vad ni tror :)
 
Ingen som har koll ???
Hann inte hem idag innan det var mörkare än en sotarhandske...
 
Det är förmodligen en gjuten sula som grunden står på. Gräv lite mer och undersök saken.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.