R
Hej alla kloka människor.

Har ansökt om strandskyddsdispens inför ersättning av fritidshus och som en del i det vill kommunen göra ett platsbesök. I meddelandet står det att jag inte behöver närvara.

Funderar om det ändå kan finnas en vinst i att vara på plats? Eller är det rentav bättre att hålla mig borta?

Vad är det som kollas på ett platsbesök?

Trevlig helg!

Vad som kontrolleras är utifrån er fastighet och är väl alltid bra att vara på plats om det finns frågor som direkt kan besvaras. Är pragmatiker och inte jurist.

• Gilla
Hellwiz och 8 till
  • Laddar…
För mig var det självklart att närvara och det var ett trevligt möte. Jag är övertygad att om man är trevlig och inger förtroende så är det aldrig till nackdel.

• Gilla
Hellwiz och 1 till
  • Laddar…
Tänker att det är mycket viktigt att vara trevlig och saklig utan att pusha eller "gå på".
Även om tjänstemännen bara ska bedöma dom faktiska omständigheterna runt dispensen så kommer dom omedvetet att ta med sig upplevelsen av mötet.

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
R
Ja ni har nog rätt. Vara trevlig, visa framfötterna, vilja göra rätt för sig samt kaffe och en bulle kommer man säkert långt med.

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
R Rewrap skrev:
Ja ni har nog rätt. Vara trevlig, visa framfötterna, vilja göra rätt för sig samt kaffe och en bulle kommer man säkert långt med.
Lycka till

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.