2 472 läst ·
11 svar
2k läst
11 svar
plastmatta som markduk
jag ska bygga en altan på baksidan av mitt radhus o har slängt ut ett plastgolv o undrar om jag kan använda det som markduk under altanen? funkar det eller måste en markduk andas och/eller släppa igenom vatten?
Jag stockade fall utmed garage vägg ned till häcken utmed vägen. La dit några gamla väggmattor. Funkar skit bra att leda bort vatten, där det väl låg vatten, gjorde jag ett litet hål bara. Och inte ett ogräs så långt ögat når. Om man jämför med förra året då jag hade ogräs o annat på 1.20 meters höjd .
Vajsigt kan det dock bli om man lägger plastmatta under gångväg, då det på vintern kan bli som en tunn is som spricker i varje fotsteg.
Vajsigt kan det dock bli om man lägger plastmatta under gångväg, då det på vintern kan bli som en tunn is som spricker i varje fotsteg.
Som föregående redan sagt, använd en riktig markduk.
På vårat ena trädäck har föregående ägare lagt en pressening sen fyllt med grus och sedan byggt däcket. Totalt fuskbyggt, man såg vattensamlingar mellan trallen. Jag tog en såg och gjorde ordentliga hål genom presseningen för att få bort eländet.
På vårat ena trädäck har föregående ägare lagt en pressening sen fyllt med grus och sedan byggt däcket. Totalt fuskbyggt, man såg vattensamlingar mellan trallen. Jag tog en såg och gjorde ordentliga hål genom presseningen för att få bort eländet.
Jag överdriver inte jag bara varnar. Är det tex. lera där TS tänkt bygga och han lägger en tät golvmatta ovanpå så kommer inte leran få någon vatten tillförsel varvid den sjunker ihop. Man måste alltid tänka ett steg längre. Nu vet jag inte vad det är för mark han bygger på, men golvmattor är inget material att använda som markduk.mlkjhr skrev:
Klicka här för att svara