Jag har köpt mig en elektrisk ogräsbrännare. Är så trött på maskrosor i gruset. Ska nu åka upp till stugan och ta bort lite maskrosor så kom jag på att det är markduk under. Vid kanterna, där de flesta maskrosorna är, så ligger markduken ytligt.
Hur stor är risken att det börjar brinna I markduken?
Med vänlig hälsning, Lina Olsson
Hur stor är risken att det börjar brinna I markduken?
Med vänlig hälsning, Lina Olsson
Medlem
· Västra Götaland
· 3 534 inlägg
Är det en sådan som ser ut som en värmepistol med rör? Beror på hur mycket grus du har, men du ska ju bara värma varje ogräs i några sekunder så det kokar till inuti växten så det borde inte vara ngt problem.
Produkter som diskuteras: "ogräs"
Ogräsrensare Sweeder
Ergonomisk ogräsrensare
79 kr inkl moms
Läs mer
I InsidersUnited skrev:
Det är lite olika. Har inte kollat vilken jag ska använda än
Man ser på gräset eller bladen man värmer att de plötsligt blir lite mer lysande grönare, vilket är signaturen att cellväggarna i bladet spruckit och att det värms tillräckligt för att det skall dö senare och utan att stimulera roten att skicka nya skott. Efter ett tag får du känslan i hur länge du behöver värma för att det ska 'ta' och det börja vissna ned efter relativt kort tid.
det handlar inte om att med värma på så mycket att det bränns att det börja förkolna och kanske tom börja brinna
det handlar inte om att med värma på så mycket att det bränns att det börja förkolna och kanske tom börja brinna
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden