C Cecilia R skrev:
Jag är inte det minsta pedantisk. Kanske det är tvärtom och ni håller det mer dammfritt så inget fastnar i fuktiga fogar :) I mitt badrum blir fogarna missfärgade, men bara de som utsätts för fukt, inte de som är långt från duschen. Jag måste med jämna mellanrum skrubba de fogar som är inne i duschen och de utanför duschen som glasväggarna går över när de öppnas. Kanske beror det till en del på att jag har tvättpelare i badrummet, torktumlar en hel del och att textildammet fastnar just i de fuktiga fogarna. Har ljusgrå fogar, vilka mörknar märkbart och ser otrevliga ut. Fast i förra helkaklade badrummet tvättade vi inte kläder och det var samma problem där, bara med vita fogar som såg ännu mer eländiga ut och med tillägg av svartmögel. I det helkaklade badrummet/gästtoaletten som vi aldrig använde till bad eller dusch behövdes dock inte fogskrubbande.
Tvätta noga och sedan använder du en fogförsegling, tänk på att smutsen som är kvar också förseglas så det måste vara rent rent

Ett badrum med turkost plastgolv, vit toalett och duschkabin, samt mörkt skåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat badrum med mörka skåp, vita tvättställ och ett turkos plastgolv.
Skapa konto

Lovar att detta plastgolv INTE drog ner på priset då vi sålde. Tvärtom - många spekulanter som kom med positiva kommentarer under visningen enligt mäklaren. Och jag önskar att jag hade gjort det många år tidigare.

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
fia_mstd fia_mstd skrev:
[bild] [bild]

Lovar att detta plastgolv INTE drog ner på priset då vi sålde. Tvärtom - många spekulanter som kom med positiva kommentarer under visningen enligt mäklaren. Och jag önskar att jag hade gjort det många år tidigare.
Stiligt !

Jag o sambon har begärt offert på att göra om våran toa/dusch, radhus i en brf.
31tkr och sen rot på det. Och detta var med rörmokare. Dock inget material. Utan rörmokarn demonterar och återställer som det var.
I offerten ingick rivning, bredspackling och montering av matta och våtrumstapet.

Vi är jäkligt sugna på matta. Billigare, enklare att göra rent. Blir inte dassigt i fogarna M.m.
Börjar tröttna lite på klinkers faktiskt, eftersom varenda jäkel kör med klinkers, blir riktigt riktigt uttjatat.. kollade bara för skojs skull på Hemnet igår, för att få inspiration. Kollade på tre st hus, av dom tre hade alla vita kakelväggar och grå klinkersgolv haha..

Är lite inne på antingen brun matta som liknar trä och sen nån typ av betonglikande väggar, eller svart marmor som golv och samma väggar som jag nämnde innan.

Vad tror du om det?

• Gilla
Rabbithole
  • Laddar…
T Touchofred skrev:
Stiligt !

Jag o sambon har begärt offert på att göra om våran toa/dusch, radhus i en brf.
31tkr och sen rot på det. Och detta var med rörmokare. Dock inget material. Utan rörmokarn demonterar och återställer som det var.
I offerten ingick rivning, bredspackling och montering av matta och våtrumstapet.

Vi är jäkligt sugna på matta. Billigare, enklare att göra rent. Blir inte dassigt i fogarna M.m.
Börjar tröttna lite på klinkers faktiskt, eftersom varenda jäkel kör med klinkers, blir riktigt riktigt uttjatat.. kollade bara för skojs skull på Hemnet igår, för att få inspiration. Kollade på tre st hus, av dom tre hade alla vita kakelväggar och grå klinkersgolv haha..

Är lite inne på antingen brun matta som liknar trä och sen nån typ av betonglikande väggar, eller svart marmor som golv och samma väggar som jag nämnde innan.

Vad tror du om det?
I badrum/toa tycker jag det är viktigt att kunna få bra ljus, detta eftersom många vill kunna sminka sig och "sånt" där. Så jag skulle satsa på ljusa, helst helt vita, väggar. Ytterligare en anledning till det är också att det lätt blir en rörig känsla om det är mönster både på golvet och på vägarna.

Ett bruntonat golv skulle ge en varm ton i rummet, ett svart golv en svalare ton. Jag gjorde en liten toalett (inte våtrumsklassat) med träliknande golv och vita väggar, blev oerhört nöjd med det! Kolla på Hemnet är för övrigt en superbra kolla för inspiration. Man kan gå på visning med bara för att få lite input! Litet badrum med vita vertikala panelväggar, bruntonat träliknande golv och svart badrumsskåp.
Skapa konto

Nu har jag kommit ihåg, det var upofloor som hade de vettiga plastmattorna utan PVC och mjukgörare. Tyvärr hade de inga mattor med högsta halkskydd(har dålig balans) så jag fick ta en annan sämre PVC matta från en annan tillverkare.
http://www.upofloor.com/sv-SE/resilient/Produkter/

Sedan hoppas jag att de som förespråkar naturmaterial(pga gifter osv) inte har EPS isolering i sina bostäder eftersom det avger också massa gifter, speciellt EPS i väggar/tak.

D Dekker skrev:
Nu har jag kommit ihåg, det var upofloor som hade de vettiga plastmattorna utan PVC och mjukgörare. Tyvärr hade de inga mattor med högsta halkskydd(har dålig balans) så jag fick ta en annan sämre PVC matta från en annan tillverkare.
[länk]

Sedan hoppas jag att de som förespråkar naturmaterial(pga gifter osv) inte har EPS isolering i sina bostäder eftersom det avger också massa gifter, speciellt EPS i väggar/tak.
D Dekker skrev:
[länk]

Har lagt in en plastmatta och den är helt luktfri. Dessutom har jag två uttag till ventilationen. Den ena till självdrag och den andra startar automatiskt när jag duschar. Valde plastmatta eftersom klinkerfogar alltid spricker och vatten rinner ner under plattorna. Ska visst ta ca 6 månader innan det torkar upp under plattorna. Gissar att det finns gott om bakterier under klinkerplattor. Tycker att det är behagligare att gå på mjuka varma plastgolv.

• Gilla
Touchofred och 1 till
  • Laddar…
Någon som vet ställen där man kan kika på olika plastmattor i verkligheten (Göteborg för min del)

Närblind :P handlar ibland på ÖoB bredvid mattlandet på Backaplan

N nallepu skrev:
Har lagt in en plastmatta och den är helt luktfri. Dessutom har jag två uttag till ventilationen. Den ena till självdrag och den andra startar automatiskt när jag duschar. Valde plastmatta eftersom klinkerfogar alltid spricker och vatten rinner ner under plattorna. Ska visst ta ca 6 månader innan det torkar upp under plattorna. Gissar att det finns gott om bakterier under klinkerplattor. Tycker att det är behagligare att gå på mjuka varma plastgolv.
Nej fog behöver inte spricka och nej fukten under klinker torkar fort om man kör med golvvärme.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.