85 läst ·
2 svar
85 läst
2 svar
Planteringar och stolpar på grannens mark
Har hört om en situation, där man i en radhuslänga, har placerat stolpar till gallerstaket lite för långt in på den andres mark. Med hänvisning till muntlig överenskommelse med tidigare ägare att det var ok. Till det hör, har det på andra sidan satt upp staket på tvivelaktigt avstånd och med plantering av växt på motsvarande tomt. Allt med en muntligt överenskommelse med en nu framliden person. Nu är det en ny ägare som ifrågasätter det hela. Intressant att höra vad ni objektivt tycker i sak.
Utan inskrivna servitut har grannen ingen rätt att behålla något som står på grannfastigheten. Bara att be dem ta bort sitt staket. Vägrar de så bör man nog använda sig av kronofogden för att ta bort det om man vill göra helt rätt.
Klicka här för att svara