Förtydligande: det är inte mitt badrum trots att bilden ligger där....Har lånat ut lite plats bara.

rogero, känner lite dåligt samvete då jag som, vanligtvis, älskar att kommentera planlösningar inte gjort det i ditt fall :-/, men din ritning är en smula oöverskådlig, så det är jättesvårt att få ett grepp om vad som är vad utan att behöva gräva ner sig i ärendet, vilket de flesta kanske inte riktigt har tid med.

Kan du inte göra den lite tydligare och mer lättöverskådlig så ska jag med glädje kommentera :)

MVH//Christina.

Ta bort måttsättningen.....så blir det bättre!

Rogero:

Om man nu vill tänka HELT FRITT.... kan de där små väggstumparna i nederkant på bilderna tas bort? ...eller är de bärande på något vis?

Ser ut som en ganska smal öppning till duschen. Tänker du ha dörr där? Vilket håll ska den gå åt i så fall?

I övrigt känns det som en trevlig planlösning tycker jag. Möjligen kan det upplevas som lite tråkigt att badrummet är "genomfartsled" till tvättstugan. Du har ingen möjlighet att ha entre från köket till tvättstugan??

Jag tycker det ser ut som en fin planlösning samt ett effektivt utnyttjande av ytan, kan hålla med fremag att det optimala hade varit att slippa gå genom hela badrummet till tvättstugan spec. när man har allt "blött" närmast dörren (spec. om man har barn ::)).
Det gäller iof. även toastol+handfat, fast ni kanske har en separat toalett som kan användas tex. om ngn. badar/bastar/duschar samt för gäster.
Dessutom ställer det lite högre krav på ordning och utseende när det gäller tvättstugan iom. att den sas. sitter ihop öppet med badrummet, men väljer ni samma typ av skåp/luckor, kakel/klinker osv så blir det bra och enhetligt ändå.

Ibland är det ju så att man får göra det bästa av bef. planlösning.

Det enda som jag riktigt saknar är en liten plats för ett par stolar i badrummet, såå himla härligt att kunna slå sig ner en liten stund efter bastubadet med nåt kallt att dricka :)
Ni kanske absolut behöver ytan med högskåp i tvättstugudelen (längst ner på ritningen)??, annars hade man ju kunnat använda den till ett par mindre fåtöljer samt ett litet bord.
Tycker personligen inte att det gör nåt om man sitter i tvättstugudelen iom. att er tvättstuga ändå blir en "badrumstvättstuga" och dessa brukar alltid vara betydligt snyggare än en "vanlig", separat + att man tvingas hålla bättre ordning ;).

MVH//Christina.

ser ut som badkaret är större än bastun-VAFALLS!
skulle int gå i norrbotten int...
smal öppning till duschen, annars bra tycker jag 8)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.