3 046 läst ·
23 svar
3k läst
23 svar
Planlösningsförslag badrum/kök
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 078 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 078 inlägg
Det är ju en vanesak naturligtvis men också lite beroende på hur källaren ser ut i övrigt. Jag har vänner som har en väldigt fin dusch i källaren och när jag varit gäst där måste jag säga att det inte alls kändes jobbigt att gå ner i källaren och duscha. Men det är en fin källare i så det är som att gå inne.quelli skrev:
Jag har föresten själv bott i ett hus med badrum i källaren och sovrum på andra våningen, när jag var tonåring. Det var visserligen ett fint badrum men vägen dit var källare med trädgårdsredskap och cyklar och annat så det var lite annorlunda.
Behöver vardagsrummet vara så stort som det är idag?
Ett alternativ är att skapa ett nytt sovrum i hörnet brevid köket.
Befintligt sovrum görs om till nytt badrum och nuvarande badrum används till förvaring eller större entre
Ett alternativ är att skapa ett nytt sovrum i hörnet brevid köket.
Befintligt sovrum görs om till nytt badrum och nuvarande badrum används till förvaring eller större entre
Vill ha vardagsrummet så stort, en del av charmen som gjorde att jag köpte huset.M Mats skrev:
Ska bo in mig ett tag efter inflytt och känna efter vad jag prioriterar och vad som är möjligt.
Det är en mycket klok tanke. Lär känna hus och trädgård först - ändra senare. Det var en läxa jag lärde mig i föräldrahemmet där vi pga lokala vindförhållanden hade minst en-två dm mer snö än grannen 30 meter bortquelli skrev:
Klicka här för att svara