Hej,

För ett år sedan flyttade vi in i ett nybyggt radhus med vattenburen golvvärme på undervåningen och element på övervåningen.

Förra året vill jag minnas att endast golvvärmen i badrummet fungera och vi därför antog att vi inte hade golvvärme på övriga delar av nedervåningen.

Nu har helt plötsligt golvvärmen i badrummet slutat fungera och golvvärmen i köket verkar ha hoppat igång. Jag har därav flyttat på kyl och frys för att inspektera skåpet till golvvärmen.

Vad är det jag ska leta efter/testa för att hitta ett eventuellt fel? Slangen till kökets golvvärme är varm och till badrum samt vardagsrum är slangarna kalla.

Golvvärmen fungera för några dagar sedan i badrummet. Se bifogade bilder.

• Golvvärmesystem med rör, ventiler och en cirkulationspump i ett skåp, del av golvvärmeinspektion för att lösa värmeproblem i hemmet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Manometer och rörkopplingar i golvvärmesystem, märkta termostater för badrum, kök och vardagsrum, fokus på temperaturfördelning.
    Skapa konto
  • Fördelarskåp för vattenburen golvvärme med ventiler, rör och kopplingar samt en blå komponent och kablar i ett radhus.
    Skapa konto
  • Bild av golvvärmesystem med ventiler, en tryckmätare och markerade slangar för varm och kall, slangar till kök, badrum och vardagsrum visas.
    Skapa konto
Fler bilder

• Eluttag med sladdar och rör i ett skåp. Sladdarna är märkta med "KÖKET" och "K-RUM".
    Skapa konto
  • Installationsdetaljer av ett vattenrörsystem med flödesmätare och tryckmätare, inklusive ventiler och kopplingsdelar.
    Skapa konto
Samtliga dioder lyser när jag maxar termostaten

• Elcentral med grönt ljus, kablar och rör synliga; relaterat till värmeproblem i badrum och vardagsrum.
    Skapa konto
Redigerat:
.

• Cirkulationspump från Grundfos med rör och kablar i ett tekniskt utrymme, visar anslutningar och märkning.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.