H
R riderx skrev:
Det bara det att jag vill undvika duschväggar.

Jag har lite svårt att tolka bilderna bara. En meter utanför duschplatsen.
Det framgår dock inte hur stor duschplatsen kan vara ?

Tex, skulle den kunna vara 60 cm så att jag kan ha ett fönster 160 cm ifrån utan duschvägg ?

[länk]
Så här definierar GVK våtzon 1:

• Väggytor vid duschplatser eller motsvarande och en meter utanför dessa.
Skulle tro att du måste ha en meter till fönster och ha en duschvägg. Du kan ju ha 1 vikbar vägg. Nu gissar jag bara, det kan vara så att det behövs 2 meter utan duschvägg. För att vara säker så Ring GVK och fråga! Gärna skriftligt svar som du kan visa upp sen om det behövs! Jag skulle även kontakta husföretaget och be dem ta fram vad man får göra.

H HEM2121 skrev:
Skulle tro att du måste ha en meter till fönster och ha en duschvägg. Du kan ju ha 1 vikbar vägg. Nu gissar jag bara, det kan vara så att det behövs 2 meter utan duschvägg. För att vara säker så Ring GVK och fråga! Gärna skriftligt svar som du kan visa upp sen om det behövs! Jag skulle även kontakta husföretaget och be dem ta fram vad man får göra.
Han vill ju inte ha duschvägg, eftersom det blir kalkfläckar på den! Vikbar eller fast, ingen duschvägg! Vanlig vägg går bra, men då ska den ju helst inte skymma fönstret.

• Haha
Violina
  • Laddar…
H
Anna_H Anna_H skrev:
Han vill ju inte ha duschvägg, eftersom det blir kalkfläckar på den! Vikbar eller fast, ingen duschvägg! Vanlig vägg går bra, men då ska den ju helst inte skymma fönstret.
Ja, det har TS berättat, så det var inget nytt:crysmile::crysmile: Men det var inte det som svaret gällde. Du får läsa fler inlägg så blir det rätt.

H HEM2121 skrev:
Ja, det har TS berättat, så det var inget nytt:crysmile::crysmile: Men det var inte det som svaret gällde. Du får läsa fler inlägg så blir det rätt.
Jo, det var det svaret gällde eftersom du skrev att han kan ha en vikbar vägg. Det blir lika mycket kalkfläckar på en vikbar som på en fast ;-)

• Gilla
Violina
  • Laddar…
H
Anna_H Anna_H skrev:
Jo, det var det svaret gällde eftersom du skrev att han kan ha en vikbar vägg. Det blir lika mycket kalkfläckar på en vikbar som på en fast ;-)
Om du läser så kommer du nog på vad jag svarade på. Det är inte det du tror, jag tipsade dig om att läsa fler inlägg. Nu blir det bara märkligt och upprepande det du skriver. Kommenterar dig inte vidare. Du får läsa vidare eller så släpp det bara!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.