Hej
Har börjat renovera badrummet och nya idéer kommer hela tiden, tänkte bygga ut den om detta planlösning är godkänt enligt reglerna , frågan är , får man ha tvättmaskin och torktumlare på denna plats, precis bakom duschen bifogar en ritning hur jag tänkte göra det, tacksam för alla svar.
Har börjat renovera badrummet och nya idéer kommer hela tiden, tänkte bygga ut den om detta planlösning är godkänt enligt reglerna , frågan är , får man ha tvättmaskin och torktumlare på denna plats, precis bakom duschen bifogar en ritning hur jag tänkte göra det, tacksam för alla svar.
Den delen med tre punkter i är redan byggd, det är tre rör som leder vattnet vidare till nästa våning, så jag tänkte förlänga den ungefär 60cm , och kakla på insidan av duschen, undrar också om jag måste kakla den utrymme där maskinerna ska stå?Krilleman skrev:
Som någon redan har påpekat så blir det så trångt vid maskinerna att det inte går att öppna luckorna, däremot funkar det om du ställer maskinerna på varandra och mot kortväggen istället.K Kivii skrev:
Placera helst inte toaletten så att det är det första man ser när man öppnar dörren. Dels är det trevligare att mötas av ett handfat och dels blir det inte lika jobbigt om man glömt låsa och någon rycker upp dörren.
Håller med Karin
Jag bifogar bild hur jag tror det blir bäst: duschhörn till höger om dörren, gärna med en gångjärnsförsedd glasskiva.WC i bortre högra hörnet, gör inget om det kommer vatten från duschen där. Handfat rakt in från dörren. Tvättmaskiner får stå där du tänkt det men utan vägg framför dem.
Jag bifogar bild hur jag tror det blir bäst: duschhörn till höger om dörren, gärna med en gångjärnsförsedd glasskiva.WC i bortre högra hörnet, gör inget om det kommer vatten från duschen där. Handfat rakt in från dörren. Tvättmaskiner får stå där du tänkt det men utan vägg framför dem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Föredrar även jag detta förslag.D datja skrev:Håller med Karin
[bild]
O skippa den där väggen.
I ditt egna förslag skulle jag få klaustrofobi direkt och dampa ur när jag skulle tömma maskinerna.
Alternativet som föreslagits med att stapla dem och ha mot kortsidan funkar iof om du väldigt gärna vill ha kvar väggen.
Jag har tajtare mellan duschen och tvättmaskin än du har och jag har bara en glasduschdörr mellan dusch och TM. Jag kan endast komma åt TM när jag för dörren mot duschen, kanske en idé på ändring till den första planlösningen