Vad ska du ha på golvet? Plastmatta?R riderx skrev:
För annars lär du snart ha tröttnat på fogarna i klinkers som ser för tråkiga ut när de blir blöta hela tiden..
Allt det vatten som idag kommer på dörren kommer ju skvätta ut i rummet istället?R riderx skrev:
Om man nu tycker att städningen är dryg menar jag..
Fogar är ju för tråkigt att hålla rent
Edit: damn you Autocorrect!!
Jo, men tänkte ha väldigt små fogar som sagt.Violina skrev:
Sen golvvärme så vattnet försvinner ju ganska fort om det skulle råka stänka så långt.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 623 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 623 inlägg
Känner igen det badrummet. Du skriver att det är nyproduktion. Det måste finnas utrymme för handikappad att snurra runt en rullstol. Men det är på övervåningen och då behövs inte det om du har badrum på första våningen. Du får absolut inte ha badkaret vid fönstret. Det blir aldrig godkänt! Jag skulle flytta badkaret till väggen mot trappan och sätta blandaren mitt på väggen,om du inte vill ha abadkarskranen i ryggen förstås.R riderx skrev:
Det är på plan 2 som sagt.H HEM2121 skrev:Känner igen det badrummet. Du skriver att det är nyproduktion.Det måste finnas utrymme för handikappad att snurra runt en rullstol. Du får absolut inte ha badkaret vid fönstret. Det blir aldrig godkänt!
Jag skulle flytta badkaret till väggen mot trappan och sätta blandaren mitt på väggen,om du inte vill ha badkarskranen i ryggen förstås.
Jag har sett dom som fått det godkänt.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 623 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 623 inlägg
Har totalentreprenad och jag försökte också att få badkaret placerat vid fönstret men det är tvärstopp. Försäkringen gäller inte då. KA kommer inte att godkänna det vid en totalentreprenad. Vad du gör när KA har besiktat och gett klartecken för inflyttning är upp till dig men försäkringen gäller inte om det blir skador pga placeringen på badkaret. Mitt badrum är identiskt med ditt.R riderx skrev:
Redigerat:
Varför inte godkänt med badkar vid fönster ?H HEM2121 skrev:Känner igen det badrummet. Du skriver att det är nyproduktion. Det måste finnas utrymme för handikappad att snurra runt en rullstol. Men det är på övervåningen och då behövs inte det om du har badrum på första våningen. Du får absolut inte ha badkaret vid fönstret. Det blir aldrig godkänt! Jag skulle flytta badkaret till väggen mot trappan och sätta blandaren mitt på väggen,om du inte vill ha abadkarskranen i ryggen förstås.