Hej,
Har ett utrymme utrymme som skall planeras för badrum och förråd. Det är möjligt att flytta innerväggar mm så det finns en del spelutrymme. Familjen behöver ett ordentligt förråd, och sedan måste badrummet få plats med tvättmaskin/torktumlare och helst vill jag klämma in en liten minibastu.
Så här har jag ritat hittills:
Öppningen i väggen längst ned är en ytterdörr/groventre.
Tacksam för alla tips och idéer!
Har ett utrymme utrymme som skall planeras för badrum och förråd. Det är möjligt att flytta innerväggar mm så det finns en del spelutrymme. Familjen behöver ett ordentligt förråd, och sedan måste badrummet få plats med tvättmaskin/torktumlare och helst vill jag klämma in en liten minibastu.
Så här har jag ritat hittills:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppningen i väggen längst ned är en ytterdörr/groventre.
Tacksam för alla tips och idéer!
Redigerat:
Jag hade nog testat att flytta runt lite på grejorna. WC till där skåpet är idag, badkaret till där tvättutrustningen är. Istället låta tvätthörnan få längre arbetsbänk, ett underskåp längst till vänster (både TM och TT alltid högerhängda luckor) och många överskåp på väggen ovanför
Varför vask i förrådet? Sätt förresten högerhängd dörr till förrådet.
Varför vask i förrådet? Sätt förresten högerhängd dörr till förrådet.
Tack för återkoppling. Jag gjorde om planlösningen en del, främst för att jag tyckte att placeringen av toaletten blev märklig. Se nedan för en uppdaterad skiss:
Vad menar du med TM och TT alltid högerhängda luckor? Vår TM är vänsterhängd och TT är högerhängd, båda från Siemens.
Vasken i förrådet är en grovvask/utslagsvask för grovrengöring, skurhinkar mm, samt för att kunna dra varmvatten i slang ut genom groventren vid behov.
Bra att du påpekade hängningen av förrådsdörren, men den bör väl vara vänsterhängd? Så som jag ritat nu är den ju högerhängd men det blir inte bra med access utifrån groventren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad menar du med TM och TT alltid högerhängda luckor? Vår TM är vänsterhängd och TT är högerhängd, båda från Siemens.
Vasken i förrådet är en grovvask/utslagsvask för grovrengöring, skurhinkar mm, samt för att kunna dra varmvatten i slang ut genom groventren vid behov.
Bra att du påpekade hängningen av förrådsdörren, men den bör väl vara vänsterhängd? Så som jag ritat nu är den ju högerhängd men det blir inte bra med access utifrån groventren.
Hade otur när jag tänkte ikväll märker jag, mycket på jobb just nu? Kollega som håller på att krascha eller nåt och det berör mig djupt 
Det där med luckornas hängning finns tydligen lite av varje, hade jag inte koll på. Tidigare har det bara varit H-hängt iaf.
Och så skrev jag fel om dörren, det är ju höger den är och vänster den bör vara
Varför ritar du duschen som ett eget rum? Du har inte funderat på att stå i badkaret och duscha?
Kolla gärna lite planlösningar på badrum hos kataloghustillverkare, de brukar vara ganska vettiga
Det där med luckornas hängning finns tydligen lite av varje, hade jag inte koll på. Tidigare har det bara varit H-hängt iaf.
Och så skrev jag fel om dörren, det är ju höger den är och vänster den bör vara
Varför ritar du duschen som ett eget rum? Du har inte funderat på att stå i badkaret och duscha?
Kolla gärna lite planlösningar på badrum hos kataloghustillverkare, de brukar vara ganska vettiga
Klicka här för att svara