5 434 läst ·
2 svar
5k läst
2 svar
plank
Pga buller från gatorna - vårt hus ligger i en korsning funderar vi på plank 1,80 högt. Ungefär hur mycket kan man räkna med i virkeskostnader per löpmeter? Jag undrar också över om det finns täta plank att köpa i färdiga sektioner? Var i så fall? Vi i villa säger att det finns på större byggvaruhus men jag tycker det mest verkar vara spaljéer och staket?
Om du räknar på 22x120 tryckt så kostar den ca 15kr löpmetern.vivika skrev:Pga buller från gatorna - vårt hus ligger i en korsning funderar vi på plank 1,80 högt. Ungefär hur mycket kan man räkna med i virkeskostnader per löpmeter? Jag undrar också över om det finns täta plank att köpa i färdiga sektioner? Var i så fall? Vi i villa säger att det finns på större byggvaruhus men jag tycker det mest verkar vara spaljéer och staket?
Menar du löpmetern per färdigt plank så blir det runt 20meter panel plus stolpar, plint och skruv. Dvs runt 350kr plus plint per meter färdigt plankstaket exlusive arbete.
Får du bra priser någonstans så kan du ju kapa siffran med 20-40 % om du har tur.
Klicka här för att svara