Håller på att planera badrum i samband med en ny våning vi bygger.
Det blir ett litet badrum på ca 5m2, som blir i anslutning till 3 sovrum.
Det blir ett fönsterlöst rum ca 2x2,5m. Med dörr på ena 2m sidan. Placering fortfarande valbar.
Vi vill ha in toa, bred Kommod 80cm, Smalt högsköp, Dusch, så stor som möjligt, Funderar på nishdörr etc.
Har någon ett tips på ett enkelt ritprogram. Jag vill ha något som har färdiga badrumsmoduler. så jag kan få en uppfattning hur det blir vid olika storlekar/placering på toa, dusch kommod etc.
Jag måste fastställa placeringar för avlopp de närmsta dagarna. Så om någon har ett gott råd så mottages det tacksamt.
Det blir ett litet badrum på ca 5m2, som blir i anslutning till 3 sovrum.
Det blir ett fönsterlöst rum ca 2x2,5m. Med dörr på ena 2m sidan. Placering fortfarande valbar.
Vi vill ha in toa, bred Kommod 80cm, Smalt högsköp, Dusch, så stor som möjligt, Funderar på nishdörr etc.
Har någon ett tips på ett enkelt ritprogram. Jag vill ha något som har färdiga badrumsmoduler. så jag kan få en uppfattning hur det blir vid olika storlekar/placering på toa, dusch kommod etc.
Jag måste fastställa placeringar för avlopp de närmsta dagarna. Så om någon har ett gott råd så mottages det tacksamt.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 47 979 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 47 979 inlägg
Du kan pröva om Ikeas lättanvända program är tillräckligt bra för dig: https://www.ikea.com/se/sv/planner/bathroom-planner/
Ikea funkar ju bra för att få en mycket snabb överblick. Dock svårt att få till lite anpassning av rummet, som nisch vägg etc. Hittade dock ett program på https://alternabadrum.se/rita-ditt-badrum . Funkar riktigt bra. Man kan både välja deras produkter, och generiska produkter. Dock inte 3D visning vad jag fått fram.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 47 979 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 47 979 inlägg
Ytterligare ett: https://konradssons.com/kakelvalet/planering/kakla-ditt-badrumkok/
Men det är det andra steget med Spark som är det intressanta.
Men det är det andra steget med Spark som är det intressanta.
Denna hade stöd frö 3D. Kom upp när man valde summera. Svedbergs använder samma rittjänst. Betydligt bättre än IKEA. Här är mitt första utkast. Mått och exakt placering skall väl twekas lite.M mojjen skrev:
Ni med erfarenhet, kan deta vara funktionellt. Skall jag tänka annorlunda???.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bästa svaret
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 47 979 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 47 979 inlägg
Som det står:
Fast jag har för mig att det inte var fullt så enkelt utan man fick gå vidare till typ en inköpslista med kakel för att hitta den där knappen/länken. Men mycket bra program som jag minns det.
Jag hittade länken "Rita ditt rum" när man trycker vidare på "Summering"BirgitS skrev:
Det är samma ritprogram som båda jag nämnt ovan. Det som skiljer de olika leverantörerna är val av deras egna sortiment, samt vad de lagt med i det generella sortimentet "blueprint". Konradssons är nog den bästa här, tack vare att de inte konkurrerar med möbler, så har de lagt med flera fabrikanters sortiment som Svedbergs, inr, Alterna etc. Plus att de har sitt breda kakelsortiment. Så här kan man enkelt sätta ihop ett komplett förslag, med fina klinker.
Jag tycker dessa program är riktigt bra och enkla för att skapa en överblick.
Klicka här för att svara