BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 317 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 317 inlägg
Det är kanske risk för att glasytan/kommoden blir fula med tiden när det inte går att göra rent sidorna där de går nära varandra. Tänk på att tvättstället ovanpå kommoden normalt är lite bredare än kommoden därför att vatten inte ska rinna ner längs kommodens sida och förstöra den.
Sen ser det ut som att det blir rätt trångt mellan duschens fasta vägg och toalettens kant.
Sen ser det ut som att det blir rätt trångt mellan duschens fasta vägg och toalettens kant.
Tack Birgit. Tvättstället är bara 1,5 cm bredare. Ja jag tror iofs också att det kan bli problen när kommodsidan och glasväggen inte går att rengöra. Har därför funderat på två vikbara glaspartier, den ena bara för att kunna rengöra.BirgitS skrev:
Det är kanske risk för att glasytan/kommoden blir fula med tiden när det inte går att göra rent sidorna där de går nära varandra. Tänk på att tvättstället ovanpå kommoden normalt är lite bredare än kommoden därför att vatten inte ska rinna ner längs kommodens sida och förstöra den.
Ja det blir lite trångt mellan dusch och wc. Frågan är om det är fööör trångt eller om man kan stå ut med det…
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 317 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 317 inlägg
Det innebär ju att det blir en springa på 0,75 cm mellan kommoden och duschväggen. Räcker ju för att det kan flyga in lite damm där som fastnar i fukten.
Med två duschdörrar så går det ju att trycka in båda för att lätt komma in i duschen.
Eller en duschdörr som är 80 eller 90 cm bred och med gångjärn bredvid kommoden?
Problemet nu är ju delvis att duschdörren hamnar bakom toaletten i stället för i gången.
Är du säker på det utrymme som toaletten behöver i djupled?
Går det att få in 20 cm cistern och avloppsrör i väggen?
Med två duschdörrar så går det ju att trycka in båda för att lätt komma in i duschen.
Eller en duschdörr som är 80 eller 90 cm bred och med gångjärn bredvid kommoden?
Problemet nu är ju delvis att duschdörren hamnar bakom toaletten i stället för i gången.
Är du säker på det utrymme som toaletten behöver i djupled?
Går det att få in 20 cm cistern och avloppsrör i väggen?
Bra tänkt. Jag flyttar kommoden 10 cm från glaset, har 60 fast glas och 90 vikbart. Det blir nog bättre. 10 cm räcker för mig att städa. Jag har 10 cm mellan kommod och vägg på båda sidor på min gästtoa idag. Där upplever inga problem att städa. Ja får kolla upp om cistern får plats i väggen, jag ska träffa hantverkaren imorgon så jag får be honom undersöka det. Tack för värdefull input!
Klicka här för att svara