Jag skall bygga till huset med ett garage på ena gaveln. På den gaveln finns 4 ventiler till grunden och 3 av dem kommer senare hamna "inomhus".
Hur stor betydelse har ventilernas placering i en torpargrund? Eller kan jag ta upp hål för nya ventiler på andra ställen och se till att få samma ventilarea?
Är skraj för att paja klimatet i grunden.
 
Normen är väl att det ska sitta en ventil "runt varje hörn" för att undvika stillastående luft just i hörnen på grunden.

Mest kritiskt är det för norrgaveln och dess hörn.
Vart lägger du utbyggnaden?
 
Tillbyggnaden kommer ske på ...just de, norra gaveln!

Nån som har några förslag på hur jag skall lösa detta? Kan väl knappast vara den förste i Sverige.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.