6 908 läst ·
22 svar
7k läst
22 svar
Placering av "Thorsmans skena"
Finns det ingen begagnatmarknad för sånt här? Jag förstår ju att firmor vill, och kanske måste av säkerhetskäl, alltid vill använda nya elgrejor, men hemmafixare duger det väl åt och då borde ju prisbilden se helt annorlunda ut.
Kurtivan skrev:
Håll lite koll på blocket samt auktionssiterna för kunkursbo, brukar dyka upp där relativt ofta.
Har ett par likande skenor på jobbet i labbet, perfekt med ~20 shucko och ett gäng RJ45 i racken där. Slippa och koppla fram varje gång man behöver koppla om i labbet.
//erik
Min röst går på under, varför ska man ha alla trafosar och stickproppar synliga när man istället kan ha alla sladdar smyga ner bakom bänkskivan och ha en centimeterspringa mot vägg?
Sen hade jag inte kört med aluminium hemma, alldeles för onödigt dyrt. Plastkanal som är monterad ser man knappt skillnad på utseendemässigt. Det är riktigt vanligt med plast även på arbetsplatser så det är inget konstigt med det alls.
Sen hade jag inte kört med aluminium hemma, alldeles för onödigt dyrt. Plastkanal som är monterad ser man knappt skillnad på utseendemässigt. Det är riktigt vanligt med plast även på arbetsplatser så det är inget konstigt med det alls.
Måste säga att jag har nog bara varit med om att man velat ha fönsterbänk monterad UNDER arbetsplats en gång, och då var det ända nere på golvet, eftersom det var heltäckande glasfasader.Danne031 skrev:Min röst går på under, varför ska man ha alla trafosar och stickproppar synliga när man istället kan ha alla sladdar smyga ner bakom bänkskivan och ha en centimeterspringa mot vägg?
Men jag förstår förstås din tanke. Men jag skulle personligen aldrig lägga ut så mycket pengar på en klockren och praktisk lösning och sedan placera den så oåtkomligt som möjligt. Varför öht ha en fönsterbänk isåfall? då går det ju likabra och sätta utanpåliggande.Eller som jag har gjort på en del ställen, låtit mata utanpåliggande uttag under arbetsplatsen via fönsterbänken som löper ovan.
Många gånger har man ju dessutom saker under bordet, jag har t.ex till min egen arbetsbänk byggt längstgående hyllor i halva skivans bredd undertill. Ovan har jag fönsterbänk med 230, data, testuttag, brytare, snabbtelefon m.m och undertill har jag två 19" grenuttag monterade på bänkens kortsidor...men det är jag det...
Jag köpte ett några kanaler på Bauhaus av alla ställen för ~3 år sedan när jag tyckte Thorsmans var hutlöst dyra för lite plast. Tror de kostade 200 kr mot 800. Något tyskt, men de såg likadana ut, hade precis samma mått och de vanliga 160-kronorsuttagen (är det Eljo, minns inte riktigt) passade.
Klicka här för att svara