Tjenare,
Nu är det mesta klart men det jag står lite förbryllad av såhär i efterhand är var termistorn skall sitta. Jag tänkte mig inte för och gjorde detta medans bastun byggdes men det är inte så krångligt att sätta in den i efterhand.
Det är ett Tylö MPE6 aggregat med CC10 panel som då har lös termistor. Det står att den skall monteras på 150cm höjd från golvet men inte ovanför aggregatet men vilket avstånd från aggregatet gäller då då?
Har sökt som bara den men hittar inga regler eller rekommendationer för det och det är en hyffsat liten bastu (innermått 115+135cm) och jag vill ju gärna inte ha termistorn där man sätter huvudet när man lutar sig mot väggen precis.