Har ett litet dilemma. Håller på och ska montera lysrörsarmaturer i ett garage. Tänkte sätta dem på längden och efter varandra.
Se bild. Nu är garageportar inte centrerad utan förskjuten åt sidan sas.
Hur bör man tänka avseende placeringen? Ska dem följa portens mått eller vara lika långt placerade från garagets väggar ?

• Mörkt gränssnitt med ikoner, statusindikatorer, tid och datum på en telefon.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F Fredrik K80 skrev:
Har ett litet dilemma. Håller på och ska montera lysrörsarmaturer i ett garage. Tänkte sätta dem på längden och efter varandra.
Se bild. Nu är garageportar inte centrerad utan förskjuten åt sidan sas.
Hur bör man tänka avseende placeringen? Ska dem följa portens mått eller vara lika långt placerade från garagets väggar ?
Jag hade satt armaturerna efter rummet. Mestadels är väl porten nere om man ska greja i garaget

Sätt dom gärna närmare väggen för bättre arbetsljus om ska hålla på med bilen.

• Gilla
Fredrik K80
  • Laddar…
K kanonkula skrev:
Jag hade satt armaturerna efter rummet. Mestadels är väl porten nere om man ska greja i garaget
Jo det är sant, porten är ju nere även om jag befinner mig i garaget. Sen har jag inga planer på att ha bilen i garaget så därav vill jag ha hela garaget så bra belyst som möjligt

BirgitS
Om det ska vara arbetsbänkar etc. längs väggarna sätt belysningen ovanför dem. Om det i stället ska vara förvaring längs väggarna sätt belysningen en bit framför hyllorna så att det är lätt att se vad som står på hyllorna.

• Gilla
Fredrik K80
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.