Hade tänkt sätta en vanlig dimmerdosa i tvättstugan men. Har nu tänkt om på plejd?.

Har utanpåliggade elkablar i nästan hela huset. Går det att lösa utanpåliggande med plejd på en snyggt sätt vad har ni för förslag?.

Samt vilken plejd ska man välja?

• Gilla
Bengt5
  • Laddar…
Du använder en monteringsdosa.
Den har dragavlastning för utanpåliggande kablar samt även för 16mm rör.
Monteringsdosa med elektronisk enhet, dragavlastning för kablar och fästen för rör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
Plejds monteringsdosa är faktiskt ingen höjdare, den är tyvärr lite för trång.
Tänk på att du säkert behöver byta en del av dina utanpåliggande kablar för att få fram en nolla.

Jag har renoverat tvättstugan så alla kablar är borta så allt behöva dra nytt.

• Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
E Elutte skrev:
Jag har renoverat tvättstugan så alla kablar är borta så allt behöva dra nytt.
Hej,

Vad blev de för lösning??

E Elutte skrev:
Hade tänkt sätta en vanlig dimmerdosa i tvättstugan men. Har nu tänkt om på plejd?.

Har utanpåliggade elkablar i nästan hela huset. Går det att lösa utanpåliggande med plejd på en snyggt sätt vad har ni för förslag?.

Samt vilken plejd ska man välja?
Vilket fabrikat har du på uttag?
Hade du haft renova, hade jag sat en förhöjnings ram och blindlock och skapat en koppningsdosa att gömma plejden i.

A
Sätt puckarna i dosor uppe vid taket där kablarna dras, och trådlösa brytare. Eller om du vill ha kablar till brytarna går det att sätta utbyggnadsram för exxact/RS/E+ med plejds egna vridadapter på.

Tack för era svar!

Har Renova men vill ha de så "clean" som möjligt. Kör på ditt alternativ @Emil_K med pucken i kopplingsdosan!

• Gilla
Allmänobildad
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.