Hej! Jag skulle behöva lite hjälp. Har en förstärkare med zon-väljare som är kopplade till olika högtalare runt huset. 2 utav högtalarna är kopplade direkt till förstärkaren resterande är kopplade till zon-väljaren. Allt har funkat bra tills nu. Dem 2 högtalarna som är kopplade direkt till förstärkaren kommer det inget ljud ifrån. Finns det någon duktig här som kan lösa det här problemet?

F
Ofta finns ju någon a/b-högtalarknapp, så att någon har råkat slå över till b-högtalarna som du inte har inkopplade.
Funkar zon-delen så borde ju rimligtvis förstärkaren inte vara heldöd.

Okej. Hur kan jag kolla det? A/b högtalarknapp.

Du trycker på knappen Speakers på framsidan. Men om du har ställt in zoner så har du nog inte B-högtalare inställda, tror inte man kan köra båda samtidigt. Jag hade en sådan receiver tidigare och hade rätt mycket problem med den. Mjukvaran strulade ibland så man fick göra en reset till fabriksinställningar. Det trista är att Pioneer är (var) väldigt krångliga att ställa in så efter varje fabriksreset är det ett hästjobb att göra alla inställningar igen.

Till slut gav jag upp och köpte en ny receiver. Men testa att reseta. Du gör det genom att stänga av (ställa i standby), hålla inne ENTER på frontpanelen och trycka på ON-knappen. Följ sedan instruktionerna i displayen.

Jag har provat det men utan framgång. Men jag kommer inte ens till menyn. Så fort jag trycker på home knappen så står det phones in. Tidigare så har jag kunnat komma in till setup/menyn men nu går det inte.

tommib
Har du hörlurar ikopplade i förstärkaren? Det brukar stänga av de vanliga högtalarna, lite som på en dator.

Jag jag trycker på speakern på feontpnelen så står det phones in. Vad betyder phones in?

Nu när jag gjorde reseet försvann ljudet för alla andra högtalare oxo�� Suck!

Är det ingen som har erfarenhet utav det här? Snälla blir galen🤔 Misstänker att det har nåt med hörluraruttaget för att jag kommer inte ens in på home/menyn. Den måste ha nån switch där bak. Men grejen är den att jag har stoppat in hörluraruttag och blås med hårfön ifall det nu skulle vara damm eller nåt skit utan framgång. Någon som kan bekräfta eller vet att det kan vara nåt annat? Snälla hjälp!

Misstänker att hörlursuttaget har hängt sig... testa att koppla in ett par hörlurar, dra sedan ut dom igen och kolla om felet försvinner.

Har testat det många gg! Är det vanlig problem det här eller?

Troligtvis har logiken pajat eller så är firmware korrupt. Om du inte kommer in i menyerna ens efter fabriksåterställning är det nog inte mycket annat att göra än att köra enheten till elektronikkyrkogården.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.