Farstatjej90
G gaidin skrev:
Snälla Farstatjej.
I samtliga trådar jag läser när du kliver in så skriver du mest om andra människor i diskussionen, sällan om ämnet i sig.

Du tappar min, och tydligen även andras respekt på detta vis. Att hålla på och bara tillrättavisa folks personlighet, sätt att uttrycka sig o s v tycker jag är ganska småaktigt. Visst kan man hojta till när någon skriver något dumt men att ha detta som nästan enda typen av inlägg i en tråd som detta med nästan bara det? Jag tycker inte det är ok.

För mig är det endast små människor som hellre pratar om andra människor än om sakfrågan. Det tillför inget I diskussionen.
Nu blev nog något lite fel för du gjorde just det du klagade på.
Det är tråkigt att bli tillrättavisad och vissa män klarar inte av det. Sådana mäns respekt behöver jag inte.

• Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
RoTe RoTe skrev:
Ja du är extremt nöjd med förtydligandet men till skillnad från dig så litar jag inte på alla mina medmänniskor och myndigheter utan skulle vilja se hur detta förtydligande får effekt i statistiken, vilket är ett skitenkelt mätvärde.
Det är läkarna du ska lita på i första hand.

Så hur många är det nu som varje år får sina körkort felaktigt indragna?
Det är ju i den statistiken som man märker en förändring.
Eller håller du på och reagerar helt i onödan därför att det är så väldigt få som får sina körkort felaktigt indragna?

• Gilla
  • Haha
Troberg och 1 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Nu när @BirgitS inte är här är Fröken Farsta och förstör istället.

Frågar igen, finns det belägg på att körkortsindragningarna minskat efter mars månad?

Eller är det viktigare prata om Ryssland, kvinnor och snart även Hitler
RoTe RoTe skrev:
Nu när @BirgitS inte är här är Fröken Farsta och förstör istället.

Frågar igen, finns det belägg på att körkortsindragningarna minskat efter mars månad?

Eller är det viktigare prata om Ryssland, kvinnor och snart även Hitler skulle jag gissa?
BirgitS BirgitS skrev:
Frågan är ju vem som startade kampanjen, inte vilka som har hakat på.
Någon bestämde sig för att plötsligt reagera på en tolkning som tydligen har gällt i 5 år.

Det är inte myndigheter som tar prov utan vetskap, det är läkare. Det är läkare som rapporterar till Transportstyrelsen.

Jag har inte sagt att någon här i tråden är rysstroll. Hitta inte på saker om mig, för när du gör det så är det du som borde skämmas. Jag skrev om starten av kampanjen.
"Vem startade denna kampanj och för vilket syfte?"

Det är definitivt en kampanj mot Transportstyrelsen.

Hur vet du att kampanjen inte började i en trollfabrik?
Du gör otroligt tydliga anklagelser att detta härstammar från trollfabriker från ett östligt land som nu är i krig i Europa. Hur man kan tolka dina inlägg om detta på annat sätt än jag gör?

Otroligt fult sätt att debattera och att du sedan inte vågar stå för det säger allting om dig som person.

Återigen; vanliga människor får sina liv förstörda pga. aktivister på svenska myndigheter. Liv förstörs och som resultat av detta kommer folk inte våga kontakta sjukvården och det kommer skapa dödsfall. Dödsfall som kanske hade kunnat undvikits om personerna fått vård i tid.

Det gör ont i mig att veta detta och det skrämmer mig ännu mer att det finns människor som aktivt vill att detta fortsätter och till och med premieras.

• Gilla
Per Sandberg1 och 2 till
  • Laddar…
M
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Det är tråkigt att bli tillrättavisad och vissa män klarar inte av det. Sådana mäns respekt behöver jag inte.
Ibland tappar jag verkligen respekten för mitt eget köns argumentationsförmåga. Klarar du inte kritik från en man så får du det då här från en kvinna istället🙂

• Gilla
  • Älska
Emil.P och 4 till
  • Laddar…
Du missade nog lite om det jag sade. D v s att nästan bara skriva om andra och att man ibland kan tillrättavisa någon.

Att i princip uteslutande syssla med gnäll på andra som diskuterar tycker jag däremot är fel, det var det du blundade för.

Jag tillrättavisade dig inte alls, jag bad dig på ett artigt sätt, inte för att jag är man och du är kvinna utan för att ditt deltagande inte tillför något annat än dålig stämning.

Så vitt jag minns har du aldrig tillrättavisat mig så jag är tydligen inte så illa ändå.

• Gilla
pmd
  • Laddar…
P
RoTe RoTe skrev:
Nu när det är lördag är det ett ypperligt tillfälle för ett dryckesspel där man tar en shot varje gång @BirgitS skriver "mars".
Så berusad vill jag inte bli.

• Gilla
  • Haha
Festlund och 3 till
  • Laddar…
Farstatjej90
G gaidin skrev:
Du missade nog lite om det jag sade. D v s att nästan bara skriva om andra och att man ibland kan tillrättavisa någon.

Att i princip uteslutande syssla med gnäll på andra som diskuterar tycker jag däremot är fel, det var det du blundade för.

Jag tillrättavisade dig inte alls, jag bad dig på ett artigt sätt, inte för att jag är man och du är kvinna utan för att ditt deltagande inte tillför något annat än dålig stämning.

Så vitt jag minns har du aldrig tillrättavisat mig så jag är tydligen inte så illa ändå.
Du gnäller ju just nu på andra.
Har du läst fyratusen inlägg av mig och tycker det är bara gnäll så tror jag förlusten i första hand är din...

• Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det finns ett land som gillar att splittra, polarisera och undergräva förtroendet för myndigheter i andra länder. Det landet har trollfabriker för att göra just det och deltar i ett krig i Europa.

Vem startade denna kampanj och för vilket syfte?
USA, när de avlyssnade både Merkel och Bildt samt alla andra de lyckades hålla hemligt. Det stämmer in på alla dina kriterier.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
RoTe
BirgitS BirgitS skrev:
Så hur många är det nu som varje år får sina körkort felaktigt indragna?
Det är ju i den statistiken som man märker en förändring.
Eller håller du på och reagerar helt i onödan därför att det är så väldigt få som får sina körkort felaktigt indragna?
Om antalet indragna körkort markant sjunker efter det fantastiska förtydligandet i mars så kan man dra slutsatsen att det var det antalet som i runda slängar var felaktiga, inte sant?
Men man kan även vända på det och hävda att om ingen minskning sker så var det inga felaktiga indragna före förtydligandet och förtydligandet i mars var således helt onödigt, vilket skulle vara märkligt för många inblandade.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
M
Du gnäller ju just nu på andra.
Har du läst fyratusen inlägg av mig och tycker det är bara gnäll så tror jag förlusten i första hand är din...
Har du över huvud taget något att säga i ämnet som den här tråden handlar om?😏

• Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Vad menar du?

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Men jösses, BirgitS. Varje gång en myndighet ifrågasätts rusar du till undsättning.
Så, ditt resonemang går alltså ut på omvänd bevisföring gäller när du kommer med egenpåhittade påståenden du då inte kan bekräfta.
Räcker inte ett inhemskt missnöje för dig?

• Älska
  • Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
Jaha är det en frisk diskussion du vill ha?
Jag ser gärna att vi diskuterar Peth både högt och lågt, men faktiskt så har du inte bidragit med ett skit till topic. Inte ett enda inlägg som handlar om Peth. Sjukt tröttsamt när en tråd dras sönder bara för att någon vill in och gegga. Och jag vet, jag är inte den allra mest knivskarpa analytikern i frågan om Peth, men det är den jag försöker diskutera.

P.s, ber om ursäkt över att jag är man. Så har vi även rett ut det.

Redigerat:
  • Gilla
Dilato och 5 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Men om nu läkaren anser att det inte är något problem med Linns alkoholanvändning, så är ju frågan varför läkaren meddelade Transportstyrelsen över huvud taget. Är det läkarkåren som folkstormen borde rikta sig mot och inte Transportstyrelsen?
Nej normalt går man på organisatörerna, dvs Transportstyrelsen, hårdare. Folkstormen skall riktas mot roten till det onda.

BirgitS:
Det jag har försökt säga är att Transportstyrelsen har ändrat sig och därför är det inte särskilt intressant att få till en folkstorm längre. Det hade varit mycket bättre att göra det för ett år sen, alltså innan Transportstyrelsen ändrade sig.

Om det visar sig att det även efter Transportstyrelsens ändrade inställning blir fel så får man ta det då.

Nej detta är en klassisk taktik att ligga lågt och sedan komma tillbaka. Transportstyrelsen är som parkslide, man måste rycka upp PEth med rötterna, och för det krävs troligen en lagändring att körkortsindragning inte får ske grundat på (troligen frikyrklig) aktivism.

BirgitS BirgitS skrev:
Jag har inte sagt något annat.
Men det är en lika stor inskränkning för de som får epilepsi, begränsat synfält etc. Men jag ser inte att någon har tyckt att de får sina liv ödelagda, straffas för brott de inte har begått etc. fast det är precis samma sak för läkaren och Transportstyrelsen. Läkaren ska anmäla de som hen anser inte är lämpliga för körkort.
Är detta den senaste Birgitismen? Läkaren har inte anmält någon de anser olämplig att ha körkort utan bara skickat in ett testresultat enligt Transportstyrelsens instruktioner. Tyvärr är vissa läkare för svaga för att stå emot.

BirgitS BirgitS skrev:
Det var inte ordet "straff" jag reagerade på utan användningen av ordet "brott". Det var därför som jag explicit frågade om "brott" och sen använde det ordet i ett påstående.

"det är olagligt att straffa någon för brott de inte begått".
Det är naturligtvis inte olagligt för någon på Transportstyrelsen att dra in körkortet när en läkare meddelar att en person är en olämplig bilförare, oavsett om det gäller epilepsi, synskador eller alkoholbruk. Ingen sådan person har begått ett brott.
Samma Birgitism som ovan. Det är ingen läkare (förutom Transportstyrelsens egen) som anmält någon såsom varandes olämplig att framföra en bil. Det är Transportstyrelsens egen läkare som har ställt denna diagnos, utan att ha träffat patienten.

Vad detta handlar om är givetvis aktivism av några på Transportstyrelsen som trodde de skulle komma undan.

• Gilla
  • Älska
MrDizzy och 5 till
  • Laddar…
BirgitS
F Festlund skrev:
Du gör otroligt tydliga anklagelser att detta härstammar från trollfabriker från ett östligt land som nu är i krig i Europa. Hur man kan tolka dina inlägg om detta på annat sätt än jag gör?
Ingen anklagelse gällande just denna kampanj utan en fråga och ett möjligt svar. Finns förstås andra svar.
Någon annan får gärna komma med ett annat svar.

Man vet att mycket annat som är till för att splittra, polarisera och undergräva förtroendet för myndigheter i flera västeuropeiska länder, inkl. Sverige, ursprungligen kommer från ryska trollfabriker.
F Festlund skrev:
Återigen; vanliga människor får sina liv förstörda pga. aktivister på svenska myndigheter.
Har du några som helst bevis för att det är några aktivister inblandade på TS?
Eller är det bara ett ord för att uttrycka ditt hat mot dem?
Jag noterade att ordet i början av tråden inte användes utan plötsligt dök upp och sen började många använda det urskiljningslöst.

Tjänstemännen på TS försöker väl så gott de kan förklara vad andra tjänstemän har skrivit i en föreskrift för många år sen.
F Festlund skrev:
Det gör ont i mig att veta detta och det skrämmer mig ännu mer att det finns människor som aktivt vill att detta fortsätter och till och med premieras.
Det tråkigt/sorgligt att vissa människor inte kan ta till sig att Transportstyrelsen har ändrat sig och det är skrämmande att de fortsätter med sitt hat och sin känslomässiga propaganda. Det bådar inte gott för Sveriges framtid.

Aktivist = "person som förespråkar, och ofta utför, direkta politiska handlingar särsk. utomparlamentariska"
https://svenska.se/so/?id=100715&pz=7

• Gilla
  • Haha
Troberg och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.