Farstatjej90
RoTe RoTe skrev:
Hade varit enklare om du skrev vad du menade istället för att vara så jäkla kvinnlig att man måste dra ut orden ur dig.
Som du frågar får du svar. Och svaret på varför du inte kan kommunicera med kvinnor finns i dig själv.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
pmd och 4 till
  • Laddar…
RoTe
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Som du frågar får du svar. Och svaret på varför du inte kan kommunicera med kvinnor finns i dig själv.
Är det en frisk diskussion där man tvingar den andra gissa vad man menar?

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
M
BirgitS BirgitS skrev:
Typ den här sidan: [länk]

Där står det att det infördes en praxis (PM?) 2020 och den praxisen är ju numera ändrad i och med förtydligandet som kom i mars.

"Enligt det nya förslaget ska det framöver krävas att personen antingen har diagnosen beroende eller skadligt bruk/skadligt mönster av bruk enligt diagnossystemet ICD-10/11, eller en ”överkonsumtion av alkohol som inte är tillfällig” för att bli av med körkortet."

"Vid skadligt bruk/skadligt mönster av bruk eller ”överkonsumtion av alkohol som inte är tillfällig”, ska personen också uppfylla minst ett av tre kriterier: 1. Bristande kontroll över alkoholkonsumtion, eller 2. Nedsättning av kognitiva funktioner eller 3. Alkoholabstinens/behov att dricka alkohol för att undvika abstinens. Enbart PEth-prover ska inte kunna ligga till grund för en körkortsåterkallelse, enligt myndigheten."

Alltså det som jag har skrivit hela tiden.

Varför fortsätter folk att utgå från 5 år gammal information i stället för att ta in att det i mars kom ny information som ersätter den gamla?

Det står även det här:
"Så fungerar det i dag
• Om en läkare bedömer att en patient är olämplig att ha körkort av medicinska skäl ska det anmälas till Transportstyrelsen, som sedan prövar ärendet."
Vilket betyder att om läkarna anmäler folk som de inte bedömer är olämpliga att ha körkort så gör de fel.
Det är det här som läkarna känt sig tvungna att förhålla sig till. Så varför vill du flytta fokus till att klandra läkarna?

Farstatjej90
RoTe RoTe skrev:
Är det en frisk diskussion där man tvingar den andra gissa vad man menar?
Jaha är det en frisk diskussion du vill ha? Det snabbaste sättet är väl för dig att logga ut.

• Haha
  • Wow
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
M
RoTe RoTe skrev:
Nu när det är lördag är det ett ypperligt tillfälle för ett dryckesspel där man tar en shot varje gång @BirgitS skriver "mars".
Deltar gärna i spelet om jag slipper shotten.😄

RoTe
Jaha är det en frisk diskussion du vill ha? Det snabbaste sättet är väl för dig att logga ut.
Ja du har nog rätt, här är alla sjuka i huvudet. ;)

M
Här har du också en kvinna som uppskattar raka, ärliga och tydliga svar. Jag vill inte heller behöva gissa mig till vad folk menar. Kanske därför som många av mina närmaste vänner varit av det motsatta könet😉

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
Farstatjej90
RoTe RoTe skrev:
Ja du har nog rätt, här är alla sjuka i huvudet. ;)
Inte alla, men till slut fick du i alla fall ett rätt.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
RoTe
Nu när @BirgitS inte är här är Fröken Farsta och förstör istället.

Frågar igen, finns det belägg på att körkortsindragningarna minskat efter mars månad?

Eller är det viktigare prata om Ryssland, kvinnor och snart även Hitler skulle jag gissa?

• Gilla
Mrs November och 1 till
  • Laddar…
M
Inte alla, men till slut fick du i alla fall ett rätt.
Om du skulle vilja läsa tråden innan du hoppar in som flickan i lådan så skulle du upptäcka att tråden handlar om peth provet och inte huruvida någon är sjuk i huvudet eller inte. Rättning i ledet tack😐

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
BirgitS
RoTe RoTe skrev:
Hur vet vi detta? Har antalet indragna körkort minskat efter mars månad?
Menar du att du tror att läkare inte kan läsa eller inte kan förstå information från den myndighet som bestämmer hur de ska handla när det gäller patienter som läkaren anser är olämpliga att köra bil?
Fotografen Fotografen skrev:
Har andan, tankesätt, inom myndigheten ändrat sig? Det är ju där det börjar...?
Om läkarna följer den nya informationen så blir det ju färre människor som anmäls till Transportstyrelsen. Så det är ju läkarna som ska ändra sig så det blir färre anmälningar till Transportstyrelsen.

• Gilla
  • Haha
bjalle88 och 2 till
  • Laddar…
RoTe
BirgitS BirgitS skrev:
Menar du att du tror att läkare inte kan läsa eller inte kan förstå information från den myndighet som bestämmer hur de ska handla när det gäller patienter som läkaren anser är olämpliga att köra bil?
Jag ställde en direkt fråga som borde vara enkel att svara på. Det är inte ett svar du svamlat till ovan.

BirgitS
F Festlund skrev:
Så du menar för att man är emot att myndigheter smusslar med prov som tas utan vetskap, startar utredningar som fördärvar livet för den vanliga människan som blir av med uppehälle och kanske även livsgnista så är man allierad och avlönad av främmande makt??
Frågan är ju vem som startade kampanjen, inte vilka som har hakat på.
Någon bestämde sig för att plötsligt reagera på en tolkning som tydligen har gällt i 5 år.

Det är inte myndigheter som tar prov utan vetskap, det är läkare. Det är läkare som rapporterar till Transportstyrelsen.
F Festlund skrev:
Då vet man iaf vart du står politiskt bergsäkert för det är bara en sida som aktivt smutskastar, brunsmetar och kastar ”rysstroll” i ansiktet på meningsmotståndare.
Jag har inte sagt att någon här i tråden är rysstroll. Hitta inte på saker om mig, för när du gör det så är det du som borde skämmas. Jag skrev om starten av kampanjen.
"Vem startade denna kampanj och för vilket syfte?"
F Festlund skrev:
Det är ingen kampanj.
Det är definitivt en kampanj mot Transportstyrelsen.
F Festlund skrev:
Och du försöker få detta till påverkan från främmande makt? Fy!
Hur vet du att kampanjen inte började i en trollfabrik?

• Gilla
  • Arg
  • Haha
Krille4 och 4 till
  • Laddar…
RoTe
Är det inte ganska sjukt att du @BirgitS kallar det "kampanj" när ett antal personer, oberoende av varandra, fått sina körkort indragna på vad dom tycker är felaktiga grunder och ha fått sina röster hörda i media?

• Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90
RoTe RoTe skrev:
Jag ställde en direkt fråga som borde vara enkel att svara på. Det är inte ett svar du svamlat till ovan.
Birgit kanske inte kännes sig tvingad att svara på dina frågor eller tycker att du ska bestämma hur diskussionen ska föras. En svindlande tanke för vissa, säkert...

• Gilla
  • Arg
bjalle88 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.