G
G gaidin skrev:
Härlig retorik du har.
Du måste vara stolt över dig själv.

Tänker du att någon med lågt testosteron, hemorrojder, lågt hemoglobin eller något annat som gör en människa sjuk skall lämna in kortet?

Ditt svar visar din retorik så du behöver inte svara men tänk efter en smula vad det är vi diskuterar. Det är folk som lagligt använder en drog på ett lagligt sätt aom förföljs av en myndighet p g a moraliska perspektiv.

Nästa steg kanske blir att kvinnor som gjort abort inte är lämpliga förare för att de inte kan ta ansvar över sina handlingar?

Har du övertrasserat ditt konto och därmed saknar konesekvenstänkande kanske du skall ta bussen i stället?

Min bil har inte servats på ett par år, jag är oansvarig och är inte betrodd längre.

Nej, jag håller inte med om att vissa människors moral skall styra. Vill jag sitta still, äta fet mat, röka och gå upp i vikt är det såklart ett problem, men det är inte Transportstyrelsens problem.

TS verkar hantera hälsoproblem, inte trafikproblem.
Förstår inte vad du svamlar om men jag tycker fortfarande att sjuka personer bör ta det lugnt med drickandet inte ta körkortet av dom (om inte en läkare rekommenderar det förstås).

M
G Greger_08 skrev:
Touche' dock så är det ju anonymt att lämna blod så inga problem med PETh där heller.
Har du läst tråden eller bara hoppat in? Då jag var på provtagning vc pga att jag själv misstänkte högt blodtryck. Ville då även testa kolesterol. Då jag 14 dagar efteråt gick in på mina sidor så såg jag att man även smugit in ett peth utan att säga till om det. Är så pass gammal (tillhör boomersgenerationen) att jag vet att alkohol kan höja blodtryck 🙂 Nu är jag väldigt sparsam med denna typ av drycker så testet visade ju under 0,05. Men nog tycker jag att frågan bör ställas. Och att påstå att dessa test inte tas utan vetskap är nonsens.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
G
M Mrs November skrev:
Har du läst tråden eller bara hoppat in? Då jag var på provtagning vc pga att jag själv misstänkte högt blodtryck. Ville då även testa kolesterol. Då jag 14 dagar efteråt gick in på mina sidor så såg jag att man även smugit in ett peth utan att säga till om det. Är så pass gammal (tillhör boomersgenerationen) att jag vet att alkohol kan höja blodtryck 🙂 Nu är jag väldigt sparsam med denna typ av drycker så testet visade ju under 0,05. Men nog tycker jag att frågan bör ställas. Och att påstå att dessa test inte tas utan vetskap är nonsens.
Det är läkaren som avgör om PEth ska tas eller ej när man lämnar blodprov det är inget man smyger med.

Att donera blod är anonymt.

• Haha
Intet
  • Laddar…
RoTe
G Greger_08 skrev:
Det är läkaren som avgör om PEth ska tas eller ej när man lämnar blodprov det är inget man smyger med.
Det är ju exakt det dom gör, dom smyger med det genom att inte berätta för patienten varken att provet tas eller att det rapporteras till Transportstyrelsen.

• Gilla
MrDizzy och 2 till
  • Laddar…
M
G Greger_08 skrev:

Om man inte säger att det ska tas så smyger man med det.

• Gilla
MrDizzy och 3 till
  • Laddar…
M
M Mrs November skrev:
Om man inte säger att det ska tas så smyger man med det.
Jag är inte blodgivare! Var fick du det ifrån🙃

G
RoTe RoTe skrev:
Det är ju exakt det dom gör, dom smyger med det genom att inte berätta för patienten varken att provet tas eller att det rapporteras till Transportstyrelsen.
Ja det är ju deras jobb är väl välkänt att läkare informerar transportstyrelsen om dom anser att patienten inte bör köra bil..

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
RoTe
G Greger_08 skrev:
Ja det är ju deras jobb är väl välkänt att läkare informerar transportstyrelsen om dom anser att patienten inte bör köra bil..
Men snälla läs tråden. PEth har INGENTING med ens förmåga att köra bil att göra. Inte ett enda litet pillekvitt!

• Gilla
  • Älska
MrDizzy och 4 till
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:

Hur menar du att det är anonymt? Det ärr helt klart inte anonymt att gå och lämna blod.

• Gilla
Bästerortarn och 4 till
  • Laddar…
G
M Mrs November skrev:
Jag är inte blodgivare! Var fick du det ifrån🙃
Det har jag inte gjort bekräftade bara att det är anonymt att donera blod vilket var mitt svar som du svarade på 🙃.

Själv skulle jag bara uppskatta alla tester dom tar på en för att bekräfta att man är frisk.

G
tveksamt tveksamt skrev:
Hur menar du att det är anonymt? Det ärr helt klart inte anonymt att gå och lämna blod.
Nej men det är anonymt att donera blod och det var det jag svarade på 😉 dock så är ju det helt solklart om man inte läser allt.

RoTe
G Greger_08 skrev:
Nej men det är anonymt att donera blod och det var det jag svarade på 😉 dock så är ju det helt solklart om man inte läser allt.
Hur är man anonym när dom gör tester och kontakter en utifall något test är positivt? Ska man ange en protonmail eller?

• Haha
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
M
G Greger_08 skrev:
Det har jag inte gjort bekräftade bara att det är anonymt att donera blod vilket var mitt svar som du svarade på 🙃.

Själv skulle jag bara uppskatta alla tester dom tar på en för att bekräfta att man är frisk.
Då kan vi konstatera att du gav svar till mig på en fråga som jag inte hade ställt över huvud taget. 🤭 Vi är olika du och jag. Jag vill endast ha hjälp med det jag söker för🙂

G Greger_08 skrev:
Att donera blod är anonymt
Så du menar att "vem som helst" kan gå till blodgivarcentralen och lämna blod utan att någon vet att just du lämnar blod?

För att ens få bli blodgivare så måste flera/många blodprover tas samt att man måste fylla i hälsodeklaration.

• Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
G
Demmpa Demmpa skrev:
Så du menar att "vem som helst" kan gå till blodgivarcentralen och lämna blod utan att någon vet att just du lämnar blod?

För att ens få bli blodgivare så måste flera/många blodprover tas samt att man måste fylla i hälsodeklaration.
Suck allt behöver inte vara krypterat med 2048 bitar och innan annan i hela världen vet om det för att kallas anonymt .

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.