181 218 läst ·
2 900 svar
181k läst
2,9k svar
PEth, vad gäller?
Förstår inte vad du svamlar om men jag tycker fortfarande att sjuka personer bör ta det lugnt med drickandet inte ta körkortet av dom (om inte en läkare rekommenderar det förstås).G gaidin skrev:Härlig retorik du har.
Du måste vara stolt över dig själv.
Tänker du att någon med lågt testosteron, hemorrojder, lågt hemoglobin eller något annat som gör en människa sjuk skall lämna in kortet?
Ditt svar visar din retorik så du behöver inte svara men tänk efter en smula vad det är vi diskuterar. Det är folk som lagligt använder en drog på ett lagligt sätt aom förföljs av en myndighet p g a moraliska perspektiv.
Nästa steg kanske blir att kvinnor som gjort abort inte är lämpliga förare för att de inte kan ta ansvar över sina handlingar?
Har du övertrasserat ditt konto och därmed saknar konesekvenstänkande kanske du skall ta bussen i stället?
Min bil har inte servats på ett par år, jag är oansvarig och är inte betrodd längre.
Nej, jag håller inte med om att vissa människors moral skall styra. Vill jag sitta still, äta fet mat, röka och gå upp i vikt är det såklart ett problem, men det är inte Transportstyrelsens problem.
TS verkar hantera hälsoproblem, inte trafikproblem.
Har du läst tråden eller bara hoppat in? Då jag var på provtagning vc pga att jag själv misstänkte högt blodtryck. Ville då även testa kolesterol. Då jag 14 dagar efteråt gick in på mina sidor så såg jag att man även smugit in ett peth utan att säga till om det. Är så pass gammal (tillhör boomersgenerationen) att jag vet att alkohol kan höja blodtryck 🙂 Nu är jag väldigt sparsam med denna typ av drycker så testet visade ju under 0,05. Men nog tycker jag att frågan bör ställas. Och att påstå att dessa test inte tas utan vetskap är nonsens.G Greger_08 skrev:
Det är läkaren som avgör om PEth ska tas eller ej när man lämnar blodprov det är inget man smyger med.M Mrs November skrev:Har du läst tråden eller bara hoppat in? Då jag var på provtagning vc pga att jag själv misstänkte högt blodtryck. Ville då även testa kolesterol. Då jag 14 dagar efteråt gick in på mina sidor så såg jag att man även smugit in ett peth utan att säga till om det. Är så pass gammal (tillhör boomersgenerationen) att jag vet att alkohol kan höja blodtryck 🙂 Nu är jag väldigt sparsam med denna typ av drycker så testet visade ju under 0,05. Men nog tycker jag att frågan bör ställas. Och att påstå att dessa test inte tas utan vetskap är nonsens.
Att donera blod är anonymt.
Då kan vi konstatera att du gav svar till mig på en fråga som jag inte hade ställt över huvud taget. 🤭 Vi är olika du och jag. Jag vill endast ha hjälp med det jag söker för🙂G Greger_08 skrev:
Suck allt behöver inte vara krypterat med 2048 bitar och innan annan i hela världen vet om det för att kallas anonymt .Demmpa skrev: