181 288 läst ·
2 900 svar
181k läst
2,9k svar
PEth, vad gäller?
Statistik kan man få att säga det man vill. Beror på hur man ställer frågan😉M Mrs November skrev:Det var väl tur att du inte stängde tråden. Eller🙂 Visst båda sidor kan givetvis överklaga. Men, här kommer ett stort men, och det är ett enda ord "prestige" Som liten människa är det svårt att vinna den kampen. Dom ekonomiska resurserna räcker inte till.
Om nu peth är så tillförlitlig som du och andra vill framhäva varför kan då inte transportstyrelsen ta fram ordentlig forskning o hänvisa till det. Nu sticker jag ut hakan då jag kommer att påstå att det finns ingen riktig studie på det här. Det är väl därför läkarkåren också är utdelad av att använda testerna. Nu kommer någon att ropa -Har du statistik på det? Då vill jag bara säga att statistik kan man få att säg
🤣Den var rolig. Den bjöd jag verkligen på. Slant på tangenten så svaret gick iväg innan jag skrivit klart. 🙃 Svar på din fråga blir nog att det är mycket roligare att kommunicera med andra😊 Räcker det eller vill du ha statistik på det😏Rejäl skrev:
En alkoholist som lyckas lura alkolåset i ambulansen VARJE DAG ?T Troberg skrev:
Kom igen, bättre kan du, eller kanske inte.
https://www.aftonbladet.se/ledare/a...fran-att-soka-vard-linn-30-blev-av-med-jobbet
Kommenterat inget så att man inte riskerar att uppfattas som dryg.
Eller.. jo kallade detta tidigt för ett rättshaveri men ifrågasattes bestämt..men tydligen kan man det även i media.
Kommenterat inget så att man inte riskerar att uppfattas som dryg.
Eller.. jo kallade detta tidigt för ett rättshaveri men ifrågasattes bestämt..men tydligen kan man det även i media.
Redigerat:
Ok fattar! Du skriver här för att ha roligt, då vet vi att dina svar är där efter😉M Mrs November skrev:
Tror de flesta vettiga läkare håller med om att detta är absurt och bara kommer leda till att folk inte litar på vården. Kan vara värt att veta att P-Eth har en halveringstid på ungefär 4 dagar. Det är ett prov som det är praxis (i alla fall på de arbetsplatser jag varit verksam på) att man frågar om lov före man tar och som man förklarar för patienten innan man tar. Det är ju ganska stor skillnad på att kolla ett blodvärde och testa för en markör som kan ha så pass stora konsekvenser. Egentligen är det så att man rent etiskt bör förklara alla prover eller tester för patienten då man kanske inte vill veta om att man har diabetes eller annan sjukdom. Sen att 95% av alla patienter inte har några invändningar gör ju att vården slentrianmässigt inte informerar om varendra prov. Ofta räcker det med ganska svepande beskrivning (blodsalter, prover för blodbrist o.s.v), vilket i alla fall jag anser vara ett minimum.
JO har t.ex. gett hård kritik mot ett par regioner som rutinmässigt krävde drogtestning för att skriva ut ADHD-medicin. Det får man alltså inte göra, utan det ska ske en läkarbedömning som dessutom ska dokumenteras i journalen.
JO har t.ex. gett hård kritik mot ett par regioner som rutinmässigt krävde drogtestning för att skriva ut ADHD-medicin. Det får man alltså inte göra, utan det ska ske en läkarbedömning som dessutom ska dokumenteras i journalen.
Där tänker jag att du missförstod🤔 Ber om ursäkt att du inte förstod undermeningen i svaret. Själv tänker jag att det måste vara tillåtet med ett skämt på egen bekostnad😏 Tog du illa upp så ber jag gärna om ursäkt. Har inga som helst problem med det😉Rejäl skrev:
Va! Är du kvari tråden du själv ville få stängd. Det ger begreppet beroende en helt ny mening 😁.
Skulle behövas lite DOGE här med för tänk vad mycket pengar myndighetsinkompetens kostar.
Privatperson mot myndighet. Visst, alla är lika inför lagen 😬.T Troberg skrev:
Vem försöker du lura. Dig själv?T Troberg skrev:Folk påstår att det är osäkert, men det stämmer inte på de nivåer som triggar utredningen. Sure, det kanske inte visar exakt "tre öl, en kvarting kosken, och en box cabernet", men spannet det ligger på är typ "alldeles för mycket till tokmycket för mycket". Det är definitivt tillräckligt starkt för att göra en vidare utredning.
Det finns egentligen ingen anledning att inte följa upp misstanken. Var den korrekt, så har vi en riskabel bilist bortplockad från vägarna,
Båda. Den ene för att behålla körkortet. Den andra för att behålla ansiktet.T Troberg skrev:
Och då kör de med eller utan körkort.T Troberg skrev:
Bilindustrin ja.T Troberg skrev:
Skulle behövas lite DOGE här med för tänk vad mycket pengar myndighetsinkompetens kostar.
Ungern har 0,0 så vitt jag vet.T Troberg skrev:
Din teori är dragen ur röven, det är naturligtvis bilindustrin som till största del ligger bakom minskningen, som för övrigt är mindre än den du anger.T Troberg skrev:
Jag måste fråga dig som har sådan övertro på Transportstyrelsen om du kan förklara logiken i deras resonemang;
De gör bedömningen att personer som inte ens är dömda för rattfylleri ska bli av med körkortet samtidigt som de tillåter att personer som dömts för rattfylleri får behålla sina körkort om dom installerar ett godkänt alkolås i bilen. Logiskt? Nej, såklart inte, Peth är bara ett uttryck för överförmynderi.
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 20 195 inlägg
Jag har gjort testet och det gav under 0.3 och jag dricker i stort sett varje dag. Dock kan det säkert finnas avikelser i de där testerna, tror inte det är en bra markör för ett beroende.
Oavsett är det förmynderi de håller på med.
Oavsett är det förmynderi de håller på med.