BirgitS
Robert63 Robert63 skrev:
Sakargumenten är på plats, men sjukt frustrerande att diskutera med sådana som inte kan ta dom till sig. Otroligt frustrerande.
Instämmer, det är väldigt frustrerande med folk som inte kan ta in att det inte räcker med ett enda PEth-värde som visar för högt för att bli av med körkortet.
 
  • Gilla
  • Haha
Robert63 och 3 till
  • Laddar…
RoTe
BirgitS BirgitS skrev:
Instämmer, det är väldigt frustrerande med folk som inte kan ta in att det inte räcker med ett enda PEth-värde som visar för högt för att bli av med körkortet.
Utan det är två. Jättebra att du poängterar det. Det är hela dubbelt så många som ett.
 
  • Haha
Festlund
  • Laddar…
BirgitS
RoTe RoTe skrev:
Utan det är två. Jättebra att du poängterar det. Det är hela dubbelt så många som ett.
Nej, det räcker ändå inte. Har du inte läst inläggen som har skrivits idag av t.ex. Troberg?
 
  • Gilla
Anonymiserad 135652 och 2 till
  • Laddar…
RoTe
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, det räcker ändå inte. Har du inte läst inläggen som har skrivits idag av t.ex. Troberg?
Resten är ju en bedömning? Jag kan bedöma dig som alkoholist nu om jag vill.
 
  • Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Resten är ju en bedömning? Jag kan bedöma dig som alkoholist nu om jag vill.
Är du läkare med regelbunden kontakt med henne och vill stå för den bedömning så gör det
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
RoTe
A ajn82 skrev:
Är du läkare med regelbunden kontakt med henne och vill stå för den bedömning så gör det
Tyvärr inte läkare, annars hade jag gjort det.
 
  • Haha
mikethebik
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Instämmer, det är väldigt frustrerande med folk som inte kan ta in att det inte räcker med ett enda PEth-värde som visar för högt för att bli av med körkortet.
Fast det stämmer ju bara ibland…
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Får man en läkare som denna så är man rökt.

Problemet är också att det kvittar vad personens egen läkare anser.

"Hennes läkare skrev ett intyg och bedömde att hon inte har ett alkoholberoende. Nyligen avslogs överklagan till förvaltningsrätten."

"”Transportstyrelsens rådgivande läkare har tagit del av handlingarna och kan konstatera missbruksdiagnos”, står det i beslutet."

Transportstyrelsen ser nu över reglerna. De uppger att det enligt ett nytt förslag ska krävas mer än PEth-värden för att bli av med körkortet, men ”kommer inte ompröva beslut som är fattade enligt nu gällande föreskrifter.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sjukskoterskan-mitt-liv-har-raserats

Så redan felaktiga beslut där människors liv slagits i spillror är man nöjd med.
 
  • Arg
  • Gilla
  • Ledsen
Festlund och 5 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Tyvärr inte läkare, annars hade jag gjort det.
Blev du av med legitimationen för att du hittade på diagnoser för att trycka till meningsmotståndare på internet? Eller saknar du helt medicinsk utbildning?
 
  • Gilla
  • Arg
Anonymiserad 135652 och 3 till
  • Laddar…
RoTe
A ajn82 skrev:
Blev du av med legitimationen för att du hittade på diagnoser för att trycka till meningsmotståndare på internet? Eller saknar du helt medicinsk utbildning?
Det var ett skämt herre gud
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Det var ett skämt herre gud
Jag förstår det, även om jag inte tycker det är roligt.. men du kanske ska fundera på vad som händer med riktiga läkare och deras legitimationer om de på slentrian diagnosticerar folk som alkoholister.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
RoTe
A ajn82 skrev:
Jag förstår det, även om jag inte tycker det är roligt.. men du kanske ska fundera på vad som händer med riktiga läkare och deras legitimationer om de på slentrian diagnosticerar folk som alkoholister.
Varför ska JAG fundera på det? Jag har inget med det att göra.
 
A ajn82 skrev:
Jag förstår det, även om jag inte tycker det är roligt.. men du kanske ska fundera på vad som händer med riktiga läkare och deras legitimationer om de på slentrian diagnosticerar folk som alkoholister.
Uppenbarligen ingenting…
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Eftersom du inte verkar förstå att det i kedjan finns en människa som är läkare, som ska bedöma resultatet enligt relevant medicinsk kunskap, De kommer inte att klassa folk som alkoholister om testerna inte kan användas som grund för det, det vore tjänstefel, vilket långsiktigt kan få personliga konsekvenser för dem

Du argumenterar konsekvent runt att testet skulle vara problemet, så är det ju inte alls.

Att tester indikerar olika riskfaktorer som motiverar djupare undersökning via andra metoder senare är jag helt övertygad om är helt normalt inom sjukvården i alla möjliga olika sammanhang, och att de vet hur man hanterar den typen av osäkerhet.
 
  • Gilla
Anonymiserad 135652 och 2 till
  • Laddar…
RoTe
A ajn82 skrev:
Eftersom du inte verkar förstå att det i kedjan finns en människa som är läkare, som ska bedöma resultatet enligt relevant medicinsk kunskap, De kommer inte att klassa folk som alkoholister om testerna inte kan användas som grund för det, det vore tjänstefel, vilket långsiktigt kan få personliga konsekvenser för dem

Du argumenterar konsekvent runt att testet skulle vara problemet, så är det ju inte alls.

Att tester indikerar olika riskfaktorer som motiverar djupare undersökning via andra metoder senare är jag helt övertygad om är helt normalt inom sjukvården i alla möjliga olika sammanhang, och att de vet hur man hanterar den typen av osäkerhet.
Tjänstefel händer aldrig va? Kolla bara polisen som har disciplinärenden hela jävla tiden... Dom tar in kvinnor och knullar i polisgaraget osv... Mänskligheten är VIDRIG.
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.