BirgitS
N najaden skrev:
Ovanligt..hur stort är mörkertalet?
Det är ju inte direkt så att man går omkring och skryter om man blivit tagen utav en myndighet och kastad för vargarna.
Information ändrad...men själva angiveriet kvarstår ju.
Det verkar finnas ungefär 6,8 miljoner B-körkort enligt det här: https://www.transportstyrelsen.se/s...tik-over-korkortsinnehavare-efter-behorighet/

2024 återkallades 38 709 körkort, varav 7173 pga. medicinska skäl. Den stora mängden av återkallelser pga. medicinska skäl görs i åldersgruppen 75+, alltså där folk blir dementa, får synproblem, får rörelseproblem etc.
https://www.transportstyrelsen.se/s...25/okat-antal-korkortsaterkallelser-i-landet/

Av den mindre del som återstår finns det folk som faktiskt är alkoholister, drogberoende etc. Det blir alltså mycket ovanligt att få körkortet återkallat pga. PEth-tester utan att vara alkoholist.
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det verkar finnas ungefär 6,8 miljoner B-körkort enligt det här: [länk]

2024 återkallades 38 709 körkort, varav 7173 pga. medicinska skäl. Den stora mängden av återkallelser pga. medicinska skäl görs i åldersgruppen 75+, alltså där folk blir dementa, får synproblem, får rörelseproblem etc.
[länk]

Av den mindre del som återstår finns det folk som faktiskt är alkoholister, drogberoende etc. Det blir alltså mycket ovanligt att få körkortet återkallat pga. PEth-tester utan att vara alkoholist.
Mycket ovanligt..det ska fn inte kunna hända..sen så måste du inte vara alkoholist för att köra i fyllan.
Värst vilka säkra slutsatser du tar..skulle inte jag göra.

He he..skrollade ner och där är den stora öltråden...😁
 
  • Gilla
Festlund och 3 till
  • Laddar…
RoTe
BirgitS BirgitS skrev:
Jag vet det, vi fick ta pappas bilnycklar för att han skulle låta bli att köra bil tills vi hade hunnit med att skrota den. Han hade alltså Alzheimer.

Jag skulle märka om de jag känner plötsligt började köra lånade bilar. Folk är inte heller särskilt pigga på att låna ut sina bilar för de vill använda bilen själva. Skulle du verkligen inte börja undra om någon du känner kom med olika bilar varje vecka?
Ja det är ju sött att du skulle märka, återigen är vi här där du bestämmer vad som är och inte är. Själv ser jag inte ens min egen bil ibland på tre veckor. Röda tråden här är att du bestämmer utifrån egna erfarenheter hela jävla tiden.
 
  • Gilla
Festlund och 5 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Ja det är ju sött att du skulle märka, återigen är vi här där du bestämmer vad som är och inte är. Själv ser jag inte ens min egen bil ibland på tre veckor. Röda tråden här är att du bestämmer utifrån egna erfarenheter hela jävla tiden.
Korrektion, vill bestämma, inte bestämmer.
Människor som vill bestämma över andras liv och vanor skall bekämpas till sista blodsdroppen!
 
  • Gilla
  • Älska
Festlund och 4 till
  • Laddar…
RoTe
mikethebik mikethebik skrev:
Korrektion, vill bestämma, inte bestämmer.
Människor som vill bestämma över andras liv och vanor skall bekämpas till sista blodsdroppen!
Totalt hopplös är människan iaf... Göds av att märka ord dessutom, det minsta du kan feltolka är hen där och gör medvetet för att göra våra liv miserabla.
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
När sakargumenten saknas så blir det personangrepp i stället.
RoTe RoTe skrev:
Ja det är ju sött att du skulle märka, återigen är vi här där du bestämmer vad som är och inte är. Själv ser jag inte ens min egen bil ibland på tre veckor. Röda tråden här är att du bestämmer utifrån egna erfarenheter hela jävla tiden.
RoTe RoTe skrev:
Totalt hopplös är människan iaf... Göds av att märka ord dessutom, det minsta du kan feltolka är hen där och gör medvetet för att göra våra liv miserabla.
Det verkar vara många här som vill bestämma vad jag får skriva och vad jag inte får skriva.
Då får jag väl gå efter den här principen:
mikethebik mikethebik skrev:
Människor som vill bestämma över andras liv och vanor skall bekämpas till sista blodsdroppen!
 
  • Gilla
Anonymiserad 135652 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
RoTe RoTe skrev:
Du har väl typ flest inlägg här så nån sjukdom har du ju.
Och ändå fler personangrepp.
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
RoTe
BirgitS BirgitS skrev:
Och ändå fler personangrepp.
Det är väl alkoholism också vilket du diskuterar gladeligen.
 
mikethebik mikethebik skrev:
Människor som vill bestämma över andras liv och vanor skall bekämpas till sista blodsdroppen!
Och det har du bestämt 😏
 
  • Gilla
  • Älska
Anonymiserad 135652 och 2 till
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:
Och det har du bestämt 😏
Naturligtvis, mitt liv och mina vanor bestämmer jag över själv, diktaturer och diktatorer skall bekämpas även om det kostar mitt liv.
Alla som böjer sig för diktat är inget annat än får.
 
  • Gilla
  • Älska
Festlund och 2 till
  • Laddar…
Totte_S Totte_S skrev:
Blir ju rätt svårt att föra en dialog med någon utan ett direkt tilltal. Det här är ett öppet forum och du själv är ju inte direkt sparsam med illa dold kritik mod andra på forumet.
Tilltal ja, men när man pratar OM personen i stället för TILL personen blir det ju småaktigt. När man inte har något att tillföra sakfrågan och i stället pratar om personen i stället blir diskussionen meningslös. Endast små människor gör så, de som behöver trampa på andra människor för att känna att de kommer uppåt.
Man behöver inte hålla med varandra när man diskuterar, då finns ju knappt någon diskussion men har man inga argument annat än "du är dum" så har ju diskussionen dött.
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Och ändå fler personangrepp.
BirgitS BirgitS skrev:
När sakargumenten saknas så blir det personangrepp i stället.
Sakargumenten är på plats, men sjukt frustrerande att diskutera med sådana som inte kan ta dom till sig. Otroligt frustrerande.
 
P
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, det har jag inte. Inte är jag rädd för PEth-test heller.
Det är nog bristande kognitiv förmåga som gör att vissa är så rädda för PEth-test.
Du menar att folk har en sund skepsis gentemot våra myndigheter ?
Sverige har ju inte någon trevlig historik när det gäller vad myndigheter ställt till med.
Om vi håller oss till hälsovården, kan du ju Googla 'Vipeholmsexperimenten'. Vipeholm var en mentalanstalt i Lund där man gav mentalsjuka stora mängder sött godis för att studera hur patienterna utvecklade karies, allt under ledning av föregångaren till Socialstyrelsen, det höll på till 1955...
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
P
D Dilato skrev:
[länk]
Glöm inte idioten med de konstgjorda luftstruparna, Paolo Macchiarini.
Han var verksam på Karolinska institutet...de bestämmer vem som ska få Nobelpriset i fysiologi eller medicin, verkar ju vara en kompetent församling.
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.