181 457 läst ·
2 900 svar
181k läst
2,9k svar
PEth, vad gäller?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 127 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 127 inlägg
Det verkar finnas ungefär 6,8 miljoner B-körkort enligt det här: https://www.transportstyrelsen.se/s...tik-over-korkortsinnehavare-efter-behorighet/N najaden skrev:
2024 återkallades 38 709 körkort, varav 7173 pga. medicinska skäl. Den stora mängden av återkallelser pga. medicinska skäl görs i åldersgruppen 75+, alltså där folk blir dementa, får synproblem, får rörelseproblem etc.
https://www.transportstyrelsen.se/s...25/okat-antal-korkortsaterkallelser-i-landet/
Av den mindre del som återstår finns det folk som faktiskt är alkoholister, drogberoende etc. Det blir alltså mycket ovanligt att få körkortet återkallat pga. PEth-tester utan att vara alkoholist.
Mycket ovanligt..det ska fn inte kunna hända..sen så måste du inte vara alkoholist för att köra i fyllan.BirgitS skrev:
Det verkar finnas ungefär 6,8 miljoner B-körkort enligt det här: [länk]
2024 återkallades 38 709 körkort, varav 7173 pga. medicinska skäl. Den stora mängden av återkallelser pga. medicinska skäl görs i åldersgruppen 75+, alltså där folk blir dementa, får synproblem, får rörelseproblem etc.
[länk]
Av den mindre del som återstår finns det folk som faktiskt är alkoholister, drogberoende etc. Det blir alltså mycket ovanligt att få körkortet återkallat pga. PEth-tester utan att vara alkoholist.
Värst vilka säkra slutsatser du tar..skulle inte jag göra.
He he..skrollade ner och där är den stora öltråden...😁
Ja det är ju sött att du skulle märka, återigen är vi här där du bestämmer vad som är och inte är. Själv ser jag inte ens min egen bil ibland på tre veckor. Röda tråden här är att du bestämmer utifrån egna erfarenheter hela jävla tiden.BirgitS skrev:
Jag vet det, vi fick ta pappas bilnycklar för att han skulle låta bli att köra bil tills vi hade hunnit med att skrota den. Han hade alltså Alzheimer.
Jag skulle märka om de jag känner plötsligt började köra lånade bilar. Folk är inte heller särskilt pigga på att låna ut sina bilar för de vill använda bilen själva. Skulle du verkligen inte börja undra om någon du känner kom med olika bilar varje vecka?
Korrektion, vill bestämma, inte bestämmer.RoTe skrev:
Människor som vill bestämma över andras liv och vanor skall bekämpas till sista blodsdroppen!
Totalt hopplös är människan iaf... Göds av att märka ord dessutom, det minsta du kan feltolka är hen där och gör medvetet för att göra våra liv miserabla.mikethebik skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 127 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 127 inlägg
När sakargumenten saknas så blir det personangrepp i stället.
Då får jag väl gå efter den här principen:
RoTe skrev:
Det verkar vara många här som vill bestämma vad jag får skriva och vad jag inte får skriva.RoTe skrev:
Då får jag väl gå efter den här principen:
mikethebik skrev:
Tilltal ja, men när man pratar OM personen i stället för TILL personen blir det ju småaktigt. När man inte har något att tillföra sakfrågan och i stället pratar om personen i stället blir diskussionen meningslös. Endast små människor gör så, de som behöver trampa på andra människor för att känna att de kommer uppåt.Totte_S skrev:
Man behöver inte hålla med varandra när man diskuterar, då finns ju knappt någon diskussion men har man inga argument annat än "du är dum" så har ju diskussionen dött.
Du menar att folk har en sund skepsis gentemot våra myndigheter ?BirgitS skrev:
Sverige har ju inte någon trevlig historik när det gäller vad myndigheter ställt till med.
Om vi håller oss till hälsovården, kan du ju Googla 'Vipeholmsexperimenten'. Vipeholm var en mentalanstalt i Lund där man gav mentalsjuka stora mängder sött godis för att studera hur patienterna utvecklade karies, allt under ledning av föregångaren till Socialstyrelsen, det höll på till 1955...