Totte_S Totte_S skrev:
Nog från mig i detta, detta är ett husforum och det är märkligt att dessa diskussioner ens förekommer här.
Ännu märkligare att du deltar i dem när du känner så.
 
  • Gilla
gaidin och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
N najaden skrev:
Nu schvamlar du igen.
Det där har ingenting med peth att göra..lägg av med att blanda korten .
Men det är en taktik som du kör med fortsättningsvis ser jag.
Mvh.
Nej, det är vad ditt klagomål på att läkare meddelar saker till Transportstyrelsen leder till:
N najaden skrev:
Information ändrad...men själva angiveriet kvarstår ju.
Det kan jag inte tolka på något annat sätt än att du inte vill att läkare ska meddela Transportstyrelsen någonting, för alla meddelanden är en sorts angiveri.

Hur ska du ha det?
Ska läkare meddela Transportstyrelsen när de anser att en patient är olämplig att köra bil eller inte?
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
RoTe RoTe skrev:
Till @BirgitS vill jag påpeka att det går utmärkt att köra bil även utan körkort, det är bara inte tillåtet. För att undvika en viss risk att bli stoppad så kör man en lånad bil där ägaren har ett giltigt körkort. Därför kan det vara så att DU inte märkt någon i din närhet. Eller så har du bara ingen i din närhet.
Jag vet det, vi fick ta pappas bilnycklar för att han skulle låta bli att köra bil tills vi hade hunnit med att skrota den. Han hade alltså Alzheimer.

Jag skulle märka om de jag känner plötsligt började köra lånade bilar. Folk är inte heller särskilt pigga på att låna ut sina bilar för de vill använda bilen själva. Skulle du verkligen inte börja undra om någon du känner kom med olika bilar varje vecka?
 
  • Gilla
Anonymiserad 135652 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
P Peter787 skrev:
Du har bristande kognitiv förmåga, passa dig så att din läkare inte tar ett PEth test i smyg på dig 😉
Nej, det har jag inte. Inte är jag rädd för PEth-test heller.
Det är nog bristande kognitiv förmåga som gör att vissa är så rädda för PEth-test.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, det är vad ditt klagomål på att läkare meddelar saker till Transportstyrelsen leder till:

Det kan jag inte tolka på något annat sätt än att du inte vill att läkare ska meddela Transportstyrelsen någonting, för alla meddelanden är en sorts angiveri.

Hur ska du ha det?
Ska läkare meddela Transportstyrelsen när de anser att en patient är olämplig att köra bil eller inte?
Du fortsätter ju bara med din taktik.
Ett peth test säger ju nada om hur du sköter din bilkörning..vad är det du inte förstår?
Finns ju svart på vitt i tråden..
 
  • Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
N najaden skrev:
Du fortsätter ju bara med din taktik.
Ett peth test säger ju nada om hur du sköter din bilkörning..vad är det du inte förstår?
Finns ju svart på vitt i tråden..
Var det för svårt att svara på den här frågan:
Ska läkare meddela Transportstyrelsen när de anser att en patient är olämplig att köra bil eller inte?
Eftersom du börjar prata om något annat.

Var har jag skrivit att ett enstaka PEth-test säger något om hur någon sköter sin bilkörning?
Ingenstans!
Bara en massa svammel från dig!
 
  • Gilla
Anonymiserad 135652 och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Var det för svårt att svara på den här frågan:
Ska läkare meddela Transportstyrelsen när de anser att en patient är olämplig att köra bil eller inte?
Eftersom du börjar prata om något annat.

Var har jag skrivit att ett enstaka PEth-test säger något om hur någon sköter sin bilkörning?
Ingenstans!
Bara en massa svammel från dig!
Börjar det bli jobbigt?
Varför ska jag svara på något som inte hör hit..ge dig nu.
 
BirgitS
N najaden skrev:
Börjar det bli jobbigt?
Varför ska jag svara på något som inte hör hit..ge dig nu.
Inte det minsta. Andras svammel är inte det minsta jobbigt för mig.
Det hör visst hit att du förklarar vad du menar med dina inlägg. I detta fall då det här:
N najaden skrev:
Information ändrad...men själva angiveriet kvarstår ju.
Så vad menar du med det?
Ska läkare meddela Transportstyrelsen när de anser att en patient är olämplig att köra bil eller inte?
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Inte det minsta. Andras svammel är inte det minsta jobbigt för mig.
Det hör visst hit att du förklarar vad du menar med dina inlägg. I detta fall då det här:

Så vad menar du med det?
Ska läkare meddela Transportstyrelsen när de anser att en patient är olämplig att köra bil eller inte?
Suck.
Ja självklart..
Men ett peth test säger ju ingenting om just det..det är ju du som dragit upp annat som sagt lägg ner.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
BirgitS
N najaden skrev:
Suck.
Ja självklart..
Men ett peth test säger ju ingenting om just det..det är ju du som dragit upp annat som sagt lägg ner.
Precis, så därför skickar inte läkare enstaka PEth-testresultat till Transportstyrelsen.
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Skulle du verkligen inte börja undra om någon du känner kom med olika bilar varje vecka?
Jag kan svara att för min del har jag ytterst sällan någon susning om vilka bilar personer i min omgivning använder. Så jag skulle nog normalt inte notera det.

Sen har jag nog missat vad denna fråga har med trådens ämne att göra.
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Precis, så därför skickar inte läkare enstaka PEth-testresultat till Transportstyrelsen.
Men det är ju precis vad vissa läkare gör.
Du får tyvärr inte sista ordet..🤓
 
  • Gilla
Festlund och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
N najaden skrev:
Men det är ju precis vad vissa läkare gör.
Du får tyvärr inte sista ordet..🤓
Och som sagt, ännu en gång, Transportstyrelsen kom med nya riktlinjer i mars så det är ointressant vad som skedde innan dess. Det intressanta nu är om läkare kommer att följa de nya riktlinjerna eller inte. Det vet vi inte ännu. Återkom när du vet det.
 
  • Gilla
Anonymiserad 135652 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Och som sagt, ännu en gång, Transportstyrelsen kom med nya riktlinjer i mars så det är ointressant vad som skedde innan dess. Det intressanta nu är om läkare kommer att följa de nya riktlinjerna eller inte. Det vet vi inte ännu. Återkom när du vet det.
Vilka är dom nya riktlinjerna har missat det?
Faktum kvarstår ju ändå..ett peth test är inte tillförlitligt och kan rasera människors liv helt i onödan.
 
  • Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
N najaden skrev:
Vilka är dom nya riktlinjerna har missat det?
Faktum kvarstår ju ändå..ett peth test är inte tillförlitligt och kan rasera människors liv helt i onödan.
Om du inte har sett alla länkar och citat så bör du nog läsa fler inlägg. Jag citerade den viktigaste delen tidigare idag.

Ingen har påstått att ett enstaka PEth-test ska vara det enda kriteriet för att ett körkort ska återkallas. Inte ens Transportstyrelsen.
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.