M MrDizzy skrev:
ytterligare en artikel om hur Peth inte kan användas för körkortsindragning då Peth är bevisligen extremt individuellt.

[länk]
Och ytterligare ett bevis på hur aktivism på myndigheter förstör för de medborgare som i grunden betalar deras löner.
En uppmaning till alla efter denna myndighetsskandal att se till att dessa peth prov vägras i samband med besök för provtagning av andra skäl.
Själv kommer jag fortsättningsvis att kräva att dessa prov inte tas, får jag negativ respons på detta kommer jag i första hand att kräva att de visar mig lagstöd att mina prover inte tillhör mig utan att mina prover då uppenbarligen tillhör aktivism inom Transportstyrelsen.

Kan de visa det lagstödet går man därifrån och skiter i det hela, men ett sådant lagstöd tror jag inte finns, men finns det ett sådant är 1984 här med råge och då krävs det ett uppror mot aktivismen, och som rebellisk dalmas står jag gärna i första ledet, dags för ett nytt Dalauppror för att förändra och begrava byråkraters och aktivisters mästrande!
Inte bara i detta fall utan nu börjar det bli mycket av den skiten.
 
  • Gilla
  • Älska
fribygg och 7 till
  • Laddar…
  • Gilla
  • Wow
MONTREAL och 5 till
  • Laddar…
M MrDizzy skrev:
Oj ... den här artikeln var ... intressant
Om PEth ska tas se för fan till att det INTE tvättas med nån typ av sprit på huden innan.
Detta då denna lilla mängd förorenar testet!
[länk]

Hur många läkare vet det??
Eller också, se för fan till att detta peth-prov inte tas överhuvudtaget!
 
  • Gilla
Ganescha och 3 till
  • Laddar…
M MrDizzy skrev:
Oj ... den här artikeln var ... intressant
Om PEth ska tas se för fan till att det INTE tvättas med nån typ av sprit på huden innan.
Detta då denna lilla mängd förorenar testet!
[länk]

Hur många läkare vet det??
Läkare ?
Är väl syster som tar blodprovet och sen beslutar läkaren vilka tester som ska tas.
Så spritat är det nog .
 
P
N najaden skrev:
Läkare ?
Är väl syster som tar blodprovet och sen beslutar läkaren vilka tester som ska tas.
Så spritat är det nog .
Nja, man behöver veta vilka tester som ska göras på blodprovet innan det tas.
T.ex. prov måste kanske ske med en viss typ av provrör som innehåller medel som reagerar med blodet för att man ska kunna utföra analysen rätt.
 
P Peter787 skrev:
Nja, man behöver veta vilka tester som ska göras på blodprovet innan det tas.
T.ex. prov måste kanske ske med en viss typ av provrör som innehåller medel som reagerar med blodet för att man ska kunna utföra analysen rätt.
Ok
Ja då måste ju läkaren informera syster om detta.
 
Läkaren fyller i ett provtagningsunderlag med vilka prover som ska tas, tex B-Hemoglobin, P-Kreatinin, det ger i sin tur en lista på vilka rör och hur många, tex "1st Mintgrön 3ml Li-Hep 17673", "1st Lila 3ml EDTA 5125".
 
  • Gilla
Festlund och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
P Peter787 skrev:
En artikel från bilnyhetssiten Carup.se som beskriver Transportstyrelsens häxjakt på oskyldiga körkortsinnehavare med ovetenskapliga tester som grund.

[länk]
Fast du förstår väl att du inte har någon aning om Susanna är lämplig eller olämplig att ha ett körkort. Man kan ju inte ta någons ord för sant när det gäller alkoholintag.

Om man har Hypotyreos, en vanlig sköldkörtelsjukdom, så det var nog den som Susanna misstänkte, är vanliga symtom allmän trötthet, sämre minne, mental eller intellektuell tröghet. Med sådana symtom är det inte lämpligt att köra bil.

Det är också symtom som hänger ihop med för hög alkoholkonsumtion så det är inte konstigt att läkaren vid en sån symtombild tycker att det är lämpligt att undersöka det.
 
  • Wow
Peter787
  • Laddar…
BirgitS
N najaden skrev:
Helt otroligt att inget görs/ändras åt denna skit.
Nu har ju tom vardagsmedia vaknat..får se om Svensson Svensson vaknar till också.
Snacka om haveri från myndighet.

Stasi verksamhet.
Det har ju gjorts och ändrats saker. Det framgår ju av Transportstyrelsens uppdaterade riktlinjer som det har länkats till väldigt många gånger i tråden.

Helt otroligt att vissa inte har noterat det utan fortsätter att älta samma sak gång efter annan.
 
  • Gilla
Kurtivan och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
är vanliga symtom allmän trötthet, sämre minne, mental eller intellektuell tröghet. Med sådana symtom är det inte lämpligt att köra bil.
Men nu får du väl ge dig. Med denna motivering bör vi även dra in körkortet från exempelvis nästan alla småbarnsföräldrar. Verkar det rimligt?
 
  • Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det har ju gjorts och ändrats saker. Det framgår ju av Transportstyrelsens uppdaterade riktlinjer som det har länkats till väldigt många gånger i tråden.

Helt otroligt att vissa inte har noterat det utan fortsätter att älta samma sak gång efter annan.
Har jag missat..länka då..hinner inte leta.
 
BirgitS
Alfredo Alfredo skrev:
Men nu får du väl ge dig. Med denna motivering bör vi även dra in körkortet från exempelvis nästan alla småbarnsföräldrar. Verkar det rimligt?
Är det rimligt att det är en massa halvsovande människor är ute och kör?
Nog för att jag var trött som småbarnsförälder men inte hade jag sämre minne eller var påverkad mentalt eller intellektuellt. Hypotyreos ger mycket mer symtom än vanlig sömnbrist.
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det har ju gjorts och ändrats saker. Det framgår ju av Transportstyrelsens uppdaterade riktlinjer som det har länkats till väldigt många gånger i tråden.

Helt otroligt att vissa inte har noterat det utan fortsätter att älta samma sak gång efter annan.
Problemet är att oavsett hur de uppdaterar sina riktlinjer så KOMMER det att drabba oskyldiga (som blir fler och fler hela tiden) pga att ett test som inte går att använda som en generell måttstock.

Exempel (väl tillskruvat för att visa poängen)
Säg att det går mäta ett ämne som påvisar hur trött någon är under längre tid.
i medeltal över hela befolkningen då någon är pigg ligger man under 10
Och i medeltal över hela befolkningen då man är för trött att köra säkert är 100
Så det transportstyrelsen nu har gjort är att säga:
Om en läkare har MISSTANKE (notera ej bevis) på att någon kan vara för trött att köra ska detta test tas.
Och är det över 100 dras körkortet in.
Bra tanke, inget snack om saken . För trötta personer ska inte köra bil .... problemet är den individuella faktorn som de helt skiter i.

Dvs medeltalet är 100.
Det kommer då finns de som ALLTID kommer att ligga över 100 även om de har sover bra och har bättre reaktionsförmåga en en som ligger på 10.
Och lika så kommer det att finnas personer som knappt kan stå pga trötthet och ändå ha ett tal under 10.
Detta skiter transportstyrelsen fullständigt i.
Och det är på grund av den individuella faktorn som det värdet är extremt olämpligt att använda sig av som markör.

Sen visar det sig att
"Opps det är välkänt att det ordinarie testet för trötthet har massor med mätproblematik som gör att det blir fel väden , som tex tvättat huden med handsprit innan provtagning påverkar vädet."
OCh detta skiter transportstyrelsen med i.

Och det är på samma sätt med PEth. Det är väl inte så svårt att förstå?
 
  • Gilla
Festlund och 3 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Är det rimligt att det är en massa halvsovande människor är ute och kör?
Nej naturligtvis inte! Du har rätt! Vi borde dra in körkortet för de flesta, eller varför inte alla? Trafiken skulle garanterat bli säkrare!
 
  • Gilla
MONTREAL och 3 till
  • Laddar…
M MrDizzy skrev:
Det är väl inte så svårt att förstå?
Naturligtvis "vill" man inte förstå detta om man tycker en samhällsutveckling som tråden belyser är önskvärd.
 
  • Gilla
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.