181 273 läst ·
2 900 svar
181k läst
2,9k svar
PEth, vad gäller?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 091 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 091 inlägg
Du skrev "Idag tittar alla ändå på telefonen så vad spelar det för roll om man missar några millisekunder?".RoTe skrev:
Jag undrar vad du har för sjukdom Birgit? För mina vänner som jobbat 80 timmars vecka osv som försöker ta sig hem till familjen är inga skurkar, dom kanske borde vara piggare, men dom försöker göra så att din tillvaro funkar i vårt jävla skräpsamhälle som heter Sverige. Hårt arbetande familjepersoner vill du ta körkortet av bara för att dom kanske reagerar långsammare än den mest utvilande peak performance människan. För det är vad du just jämförde, peth mot reaktionstid. Nå annat finns det väl inte?
Det är en lögn och trams.
Det är också trams att försöka få ett inlägg, som besvarar ett inlägg som handlar om att polisens blåstester skulle räcka för att få bort alla med ett trafikfarligt beteende pga. alkohol, till att handla om alla orsaker till sämre reaktionstid.
Jag har alltså inte framfört något alls gällande dina vänner. Ditt påhitt.
Jag förstår ärligt inte ett ord av vad du säger. Jag hävdar dock fortfarande att om PEth är skadligt pga reaktionstidsförsämring så är det extremt mycket värre att ens vara en gnutta trött eller ha en smartphone inom synhåll.BirgitS skrev:
Du skrev "Idag tittar alla ändå på telefonen så vad spelar det för roll om man missar några millisekunder?".
Det är en lögn och trams.
Det är också trams att försöka få ett inlägg, som besvarar ett inlägg som handlar om att polisens blåstester skulle räcka för att få bort alla med ett trafikfarligt beteende pga. alkohol, till att handla om alla orsaker till sämre reaktionstid.
Jag har alltså inte framfört något alls gällande dina vänner. Ditt påhitt.
Vi närmar oss 2000 inlägg i "pett-tråden". Kommer ni framåt? Kanske några bra byggtips på köpet?
Kanske bäst att länka in en annan tråd för det! https://www.byggahus.se/forum/threads/oelkyl-i-graesmattan.258125/H hovapettson skrev:
Ingen förändring är ännu gjord, jag förstår inte varför du ältar detta hela tiden. En lögn uttalad 100 gånger blir inte en sanning.BirgitS skrev:
Den enda förändring som gjorts var nu i dagarna bär de gick ut med att de med endast peth utan övriga läkarutlåtanden skall passera en av dem själva utsedd expertgrupp.
Snälla, sluta med dina lögner. Ingen annan förändring är gjord, endast ett förslag på förändring som det skall beslutas om under andra halvan av 2025
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 091 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 091 inlägg
Var i nuvarande bestämmelser står det att läkare ska anmäla alla personer som har 2 för höga PEth-resultat?G gaidin skrev:Ingen förändring är ännu gjord, jag förstår inte varför du ältar detta hela tiden. En lögn uttalad 100 gånger blir inte en sanning.
Den enda förändring som gjorts var nu i dagarna bär de gick ut med att de med endast peth utan övriga läkarutlåtanden skall passera en av dem själva utsedd expertgrupp.
Snälla, sluta med dina lögner. Ingen annan förändring är gjord, endast ett förslag på förändring som det skall beslutas om under andra halvan av 2025
Det står verkligen inte i föreskriften från 2010 i alla fall.
Det behövs alltså ingen ändring av föreskriften för att läkarna ska göra på ett annat sätt och då följa förtydligandet som kom i mars. Ett förtydligande som berättar hur föreskriften ska tolkas.
Finns ingen risk att jag anlitar BirgitS som läkare iaf.BirgitS skrev:
Var i nuvarande bestämmelser står det att läkare ska anmäla alla personer som har 2 för höga PEth-resultat?
Det står verkligen inte i föreskriften från 2010 i alla fall.
Det behövs alltså ingen ändring av föreskriften för att läkarna ska göra på ett annat sätt och då följa förtydligandet som kom i mars. Ett förtydligande som berättar hur föreskriften ska tolkas.
SD avfyrar en bredsida mot Transportstyrelsens GD Jonas Bjelfvenstam.
https://www.dagensinfrastruktur.se/...sstyrelsens-gd-maste-ta-sitt-ansvar-och-avga/
Tveksamt om det resulterar i något.
/Höghus
https://www.dagensinfrastruktur.se/...sstyrelsens-gd-maste-ta-sitt-ansvar-och-avga/
Tveksamt om det resulterar i något.
/Höghus
Hobbyelektriker
· E
· 15 366 inlägg
BirgitS skrev:
Hur är du skapad egentligen?BirgitS skrev: