BirgitS
RoTe RoTe skrev:
Jag undrar vad du har för sjukdom Birgit? För mina vänner som jobbat 80 timmars vecka osv som försöker ta sig hem till familjen är inga skurkar, dom kanske borde vara piggare, men dom försöker göra så att din tillvaro funkar i vårt jävla skräpsamhälle som heter Sverige. Hårt arbetande familjepersoner vill du ta körkortet av bara för att dom kanske reagerar långsammare än den mest utvilande peak performance människan. För det är vad du just jämförde, peth mot reaktionstid. Nå annat finns det väl inte?
Du skrev "Idag tittar alla ändå på telefonen så vad spelar det för roll om man missar några millisekunder?".
Det är en lögn och trams.

Det är också trams att försöka få ett inlägg, som besvarar ett inlägg som handlar om att polisens blåstester skulle räcka för att få bort alla med ett trafikfarligt beteende pga. alkohol, till att handla om alla orsaker till sämre reaktionstid.

Jag har alltså inte framfört något alls gällande dina vänner. Ditt påhitt.

• Gilla
  • Arg
bjalle88 och 2 till
  • Laddar…
RoTe
BirgitS BirgitS skrev:
Du skrev "Idag tittar alla ändå på telefonen så vad spelar det för roll om man missar några millisekunder?".
Det är en lögn och trams.

Det är också trams att försöka få ett inlägg, som besvarar ett inlägg som handlar om att polisens blåstester skulle räcka för att få bort alla med ett trafikfarligt beteende pga. alkohol, till att handla om alla orsaker till sämre reaktionstid.

Jag har alltså inte framfört något alls gällande dina vänner. Ditt påhitt.
Jag förstår ärligt inte ett ord av vad du säger. Jag hävdar dock fortfarande att om PEth är skadligt pga reaktionstidsförsämring så är det extremt mycket värre att ens vara en gnutta trött eller ha en smartphone inom synhåll.

• Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
Vi närmar oss 2000 inlägg i "pett-tråden". Kommer ni framåt? Kanske några bra byggtips på köpet?

• Haha
Dowser4711
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Förtydligandet kom i mars och ändå tidigare gick remissen ut.
Ingen förändring är ännu gjord, jag förstår inte varför du ältar detta hela tiden. En lögn uttalad 100 gånger blir inte en sanning.

Den enda förändring som gjorts var nu i dagarna bär de gick ut med att de med endast peth utan övriga läkarutlåtanden skall passera en av dem själva utsedd expertgrupp.

Snälla, sluta med dina lögner. Ingen annan förändring är gjord, endast ett förslag på förändring som det skall beslutas om under andra halvan av 2025

• Gilla
Anna_H och 5 till
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
ska reaktionstid vara ett relevant begrepp även när man är nykter och utvilad måste det ju finnas gränsvärden på det, äsch dom kanske inför det nu.
Det finns länder där det ingår ett test av reaktionstid för att skaffa körkort.

BirgitS
G gaidin skrev:
Ingen förändring är ännu gjord, jag förstår inte varför du ältar detta hela tiden. En lögn uttalad 100 gånger blir inte en sanning.

Den enda förändring som gjorts var nu i dagarna bär de gick ut med att de med endast peth utan övriga läkarutlåtanden skall passera en av dem själva utsedd expertgrupp.

Snälla, sluta med dina lögner. Ingen annan förändring är gjord, endast ett förslag på förändring som det skall beslutas om under andra halvan av 2025
Var i nuvarande bestämmelser står det att läkare ska anmäla alla personer som har 2 för höga PEth-resultat?
Det står verkligen inte i föreskriften från 2010 i alla fall.
Det behövs alltså ingen ändring av föreskriften för att läkarna ska göra på ett annat sätt och då följa förtydligandet som kom i mars. Ett förtydligande som berättar hur föreskriften ska tolkas.

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
RoTe
BirgitS BirgitS skrev:
Var i nuvarande bestämmelser står det att läkare ska anmäla alla personer som har 2 för höga PEth-resultat?
Det står verkligen inte i föreskriften från 2010 i alla fall.
Det behövs alltså ingen ändring av föreskriften för att läkarna ska göra på ett annat sätt och då följa förtydligandet som kom i mars. Ett förtydligande som berättar hur föreskriften ska tolkas.
Finns ingen risk att jag anlitar BirgitS som läkare iaf.

• Haha
  • Gilla
Dowser4711 och 2 till
  • Laddar…
P
RoTe RoTe skrev:
Finns ingen risk att jag anlitar BirgitS som läkare iaf.
Det förstår alla men en dejt hade ni behövt🙋😍

• Haha
Dowser4711 och 3 till
  • Laddar…
M
Höghus Höghus skrev:
SD avfyrar en bredsida mot Transportstyrelsens GD Jonas Bjelfvenstam.
[länk]

Tveksamt om det resulterar i något.

/Höghus
Om SD blir nog för....ade så kan det kanske hända nått. Vågar inte hoppas för mycket. Det är mycke snack o lite verkstad😏

BirgitS BirgitS skrev:
Det är välkänt att missbruk leder till t.ex. längre reaktionstid även om bilföraren är nykter vid bilkörningen.
BirgitS BirgitS skrev:
Javisst, vi ändrar så att det aldrig dras några körkort för alkoholism, demens, synproblem och epilepsi för det spelar ju ingen roll när alla tittar på telefonen hela tiden.
Hur är du skapad egentligen?

P
H hovapettson skrev:
Vi närmar oss 2000 inlägg i "pett-tråden". Kommer ni framåt? Kanske några bra byggtips på köpet?
Jag använder mest PETG till mina 3D utskrifter, inte sett något material som heter PETH...🤔

Alfredo Alfredo skrev:
Det finns länder där det ingår ett test av reaktionstid för att skaffa körkort.
Gör det? Hur mäter dom det, lät faktiskt intressant.

@BirgitS , du är väl medveten om att detta blivit en popcorntråd, du svarar på allt utan nåt som helst argument. Men du kanske tycker det är lika kul som vi andra.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.