181 246 läst ·
2 900 svar
181k läst
2,9k svar
PEth, vad gäller?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 083 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 083 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 083 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 083 inlägg
För 30-40 år sen fanns det inte alls samma lagar och etik om att patienten skulle ha någon bestämmanderätt kring sin vård. Åtminstone in på 70-talet var läkare diktatorer som enväldigt bestämde hur folk skulle behandlas.Alfredo skrev:
Så du menar att när TS meddelar att deras utredare gått igenom fallen manuellt och jag skriver att dom gjort det då sprider jag konspirationsteorier. Är det TS egna konspirationsteorier som jag då sprider🤔BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 083 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 083 inlägg
Hade du hållit dig till din första mening så hade det ju inte varit något problem.M Mrs November skrev:
Men du citerade en person som tyckte att siffrorna lika gärna kunde vara en lögn utan att invända och sen la du till en mening och en emoji som visade att du höll med citatet.
Det där får stå för dig! Inte ens värt en kommentar men kanske en 🥱BirgitS skrev:
Det finns en hälsosam skepsis mot CDT och GT som ensamt mätvärde då de kan ge falska förhöjda värden som inte orsakas av alkohol.BirgitS skrev:
Den sundheten är totalt bortblåst då det gäller PEth med dess extrema osäkerhet.
Konstigt, om nu PEth är ett så bra mätvärde, att antalet indragna körkort INTE minskat i antal då CDT och GT var så dåligt och kan ge falska resultat.... 🙄
Rimligtvis borde det vara färre felaktigt indragna körkort om exaktheten ökat.
Det enda som är säkert med PEth är att det inte kan påvisas utan att du konsumerat alkohol.
När och i vilken omfattning du konsumerat finns det INGEN vetenskap eller forskning som stödjer.
Ja och det där har redan konstaterats att 1a kriteriet kan anses vara uppfyllt om du får två förhöjda PEth-värden.BirgitS skrev:
Men absolut, det var det du hade invändningar mot i mitt inlägg.. 😆
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 083 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 083 inlägg
Naturligtvis får det stå för mig, liksom alla andra inlägg jag skriver och du får stå för de inlägg du skriver.M Mrs November skrev:
Men du har ju möjligheten att skriva att jag har fel och att du tror att TS kommer med korrekta siffror. Vore det inte skönt att få mig att acceptera att jag hade fel?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 083 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 083 inlägg
Då tycker jag att du redovisar den statistiken så att fler får reda på den.Jarlingar skrev:
Det var väl att ta i. Finns det forskning som visar att ett glas vin intaget för flera månader sen kan ge utslag?Jarlingar skrev:
Men ingen har väl heller påstått att det går att utläsa hur mycket eller när som alkoholen konsumerades.
NejJarlingar skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 083 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 083 inlägg
Ja, och det inser ju TS också eftersom de ändrar när körkort kan dras in pga. alkoholintag.D Dilato skrev:
Sen skrev väl TS i och för sig ungefär 40 och inte uttryckligen 43, i alla fall på de sidor som det har länkats till, så det kan vara lite mer eller lite mindre än 10 %.
Som Ingemar Stenmark sa en gång "Hä löns int förklara för den som ändå int begrip"BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 083 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 083 inlägg
Jag har inga som helst problem med att förstå meningar som t.ex.:M Mrs November skrev:
"Jag tror att TS kommer med så korrekta siffror de kan."
"Jag tror att TS ljuger och att det egentligen är många fler."
Utifrån ditt inlägg tror jag att den sista meningen är nära vad du tror och att du därmed tror på en konspirationsteori, men att du inte vågar stå för det.