P
Maskintok skrev:
Nä det står om man läser och tänker..
Att för att kunna utföra dessa handlingar så använde man sig av allemansrätten.
Det kan man inte ha gjort. Allemansrätten ger inga rättigheter som möjliggör de brott som du räknade upp.

P
P pmd skrev:
Var hittade du den artikeln?

Varför lär AFA ut sånt? Var hittar jag mer om det?
Goggle. =) För att ta ut polisens arbetande djur för alltid. Grundaren är väldigt stolt över hur du förlamar en hund för resten av sitt liv.

useless useless skrev:
Vad har vänsterextremism och terrorism med trådens ämne att göra? Terrorism och skadegörelse är inte tillåtet varken genom allemansrätten eller andra lagar även om vissa i tråden tror det.
För att djurfront bla går så långt över gränsen vad gäller allemansrätt eller hemfridszonen. Borde såklart vara nån form av terror men likväl är det brott mot hemfriden och allemansrätt de lever på.
Men det går väl inte terrorstämpla dessa personer av nån anledning.

Jag börjar förstå Maskintoks argumentation efter att ha läst lite i Nya dagbladet. Tydligen är inte alla lika källkritiska.

Demmpa Demmpa skrev:
@Anki221 det är helt lagligt att filma sin egna tomt där allmänheten inte har tillträde (förutom de som har ärende, tex dörrförsäljare), å det behövs ingen skyltning. Att det är en åtelkamera spelar ingen roll i sammanhanget.
Vett du om dom här ring dörrklockan är lagliga i Sverige för dom filmar ju oftast vägen och grannens hus med

P
useless useless skrev:
Vad har vänsterextremism och terrorism med trådens ämne att göra? Terrorism och skadegörelse är inte tillåtet varken genom allemansrätten eller andra lagar även om vissa i tråden tror det.
Nä det handlar inte om vad allemansrätten skulle ha gett för rättighet till terror eller skadegörelse utan att utan allemansrätten så skulle det aldrig ha varit möjligt att först reka platsen sedan kunna komma så pass nära att man SEDAN kan utför sitt dåd..

Så om ni nu börjar använda huvudet till det det egentligen är till för och inte slå in spik med så kan ni räkna ut att utan rättigheten att vistas i skog och över mark så hade dessa individer fått det värre att utföra sina handlingar.

Mikael_L
Demmpa Demmpa skrev:
Allemansrätten går ända fram till hemfridszonen.
Däremot så får man inte göra allt man får enligt allemansrätten överallt där allemansrätten gäller. Tex så får man elda/grilla direkt på en klipphäll, detta oberoende på om klipphällarna är precis utanför hemfridszonen eller flera kilometer ifrån.

Håller med dig om att vissa saker man får göra enligt allemansrätten bör man inte göra allt för nära hemfridszonen även om det skulle vara lagligt, just med tanke på att man inte ska störa, men det är inte samma sak som att allemansrätten inte gäller just där.
Det känns lite som att det började bli mest en semantisk diskussion...
typ "I detta område gäller allemansrätten, men inte hela, utan ungefär 65%"
Och jag får ju raskt erkänna att jag också var och klafsade i det diket i mitt typ förra inlägg.

Vi är kanske helt överens ...?

P
A Abies koreana skrev:
Hmm..känns inte riktigt seriös som källa.
Nya Dagbladet (svensk tidning) – Wikipedia
Nä med må ju så hända..
Men har du bättre länk så.. (y)
Även om länken jag la hit visar på fakta att AFA och andra organisationer som är vänsterextrema bör ha fått Trumphs dödande hand... Men tyvärr så hann han inte med att få med AFA på terrorlistan...

P
useless useless skrev:
Jag börjar förstå Maskintoks argumentation efter att ha läst lite i Nya dagbladet. Tydligen är inte alla lika källkritiska.
Är gp mer säker? Eftersom aftonbladet inte är intresserade att gräva hos vänsterfolk så kan vi inte få fram så mycket där heller.
Så svarar Djurfronts ledare Richii Klinsmeister | GP

P
Rkarlsson skrev:
Är gp mer säker? Eftersom aftonbladet inte är intresserade att gräva hos vänsterfolk så kan vi inte få fram så mycket där heller.
Så svarar Djurfronts ledare Richii Klinsmeister | GP
Den där är en farlig person i samhället...

P
Maskintok skrev:
Den där är en farlig person i samhället...
Ja började som mp och slutade som terrorist. Man får väl vara glad att man inte har någon form av djur att hålla för då kommer väl han på besök.

• Gilla
1
  • Laddar…
P
Rkarlsson skrev:
Ja började som mp och slutade som terrorist. Man får väl vara glad att man inte har någon form av djur att hålla för då kommer väl han på besök.
Ja det får man verkligen..
tyckte hans beskrivning över vad som krävdes för hans organisation var roliga..

• Gilla
Anonymiserad 239657
  • Laddar…
Man kan bli förvånad.
En gång kom det en joggare med pannlampa guppande förbi mitt fönster en mörk kväll.
Jag bor på en hörntomt så det var väl närmare att gena kan jag tänka mig.
Jag har staket men öppning åt båda gatorna - lite förvånad blev jag så klart.
Det gick lite för snabbt så jag hann inte bjuda in på kaffe.

G gblc skrev:
Vi har en liten gård som ligger sist på en liten skogsväg. Vi bor inte i huset, men är ofta där. Eftersom huset ligger ca 600 m från närmsta granne och inne i skogen, så har vi satt upp en åtelkamera på husväggen. Bilder tas ca 10 m från huset om något rör sig på uppfarten. Vi har sett rådjur, harar, kaniner, grävling, katter och nu igår så såg vi personer från en förening i byn. De gick fram till huset och försvann sedan ur bild när de gick runt knuten och in på gårdsplanen. Jag kände igen flera personer. De stannade vid vårt hus i knappt en kvart.
Ingen hade kontaktat oss och bett om lov. Jag ringde tre av personerna och frågade (inte särskilt vänligt) vad de hade gjort. Jo de var ute på morgonpromenad och ville bara titta lite! En sa att om det funnits en bil så hade de inte gått fram! De hade bara gått runt huset och i trädgården och tittat. Av de tre jag pratat med så är det bara en som verkar ha förstått vad de gjort. Till saken hör att vi var i byn och jobbade på ett annat ställe, vilket åtminstone någon av personerna måste ha vetat om. Om de hade ringt och frågat om de fick gå runt och titta i vår trädgård så hade det varit ok. Nu är jag skitförbannad. Har ni varit med om något liknande och vad har ni då gjort?

P
Rkarlsson skrev:
Goggle. =)
Var på Google?
Om du inte kan källbelägga dina tämligen spektakulära påståenden är det svårt att ta dem på allvar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.