3 357 läst ·
36 svar
3k läst
36 svar
Pergola som svajar.
Ok. Ja min väger nog något sådant med skulle jag tro. Då behöver jag inte vara rädd heller.... Har du föränkrat den i vägg eller har du 4st stolpar ?T TypRätt skrev:
Den ser faktiskt ut precis som din. En liggande bräda skruvad i fasaden, där jag sågat ur lite för att sänka ned varje stående bräda för stabiliteten. Som du ser står de sedan bara uppe på den yttre liggande men skruvade från båda håll.D Dennis86 skrev:
Edit: Här är en bild från året jag byggde den som lite bättre visar hur den ser ut, tror din konstruktion i sin helhet är en del större än min.
Redigerat:
Franska är ok, men genomgående gängstång eller vagnsbult med mutter och bricka som klämmer åt är betydligt bättreD Dennis86 skrev:
Ser fin fin ut !! Fick du skruvat fast brädan mot väggen i någon regel ? Jag träffa tyvärr inte en enda regel. Hänger i panelen endast med 20st 6x 100mm skruvT TypRätt skrev:Den ser faktiskt ut precis som din. En liggande bräda skruvad i fasaden, där jag sågat ur lite för att sänka ned varje stående bräda för stabiliteten. Som du ser står de sedan bara uppe på den yttre liggande men skruvade från båda håll.
Edit: Här är en bild från året jag byggde den som lite bättre visar hur den ser ut, tror din konstruktion i sin helhet är en del större än min.
Det är ett äldre plankhus med ny panel så det är lite ont om reglar men gott om flera lager trä i väggen. Tror den sitter med 4/5st Fransk skruv, en av skruvarna hittade dock inget riktigt stadigt bakom så den sitter nog mest i panelen. Men inget som rör sig alls och panelen verkar även den ha gott om infästning. Kraften blir ju även rakt ner och inte ut från väggen så ingen risk att panelen slits loss.D Dennis86 skrev:
Klicka här för att svara