hek hek skrev:
Poolbygget skedde innan vi flyttade in på runt -85. Poolduken lever på övertid. Aldrig någon vila med hus ;)

OT: Jag alltid kör med Tipo-00 mjöl från Ramlösa kvarn (säljs på välsorterade Ica, Coop och Citygross)
Här är det ultimata pizzareceptet.
[länk]
Med en enkel receptberäkare:
[länk]
Yes, vi kör också med Tipo 00 mjöl. Receptet där är snarlikt det vi kör med fast vi brukar kalljäsa degen i 3 dagar. Mums. :ok:
 
  • Gilla
hek
  • Laddar…
Riktigt snygg pergola! Vad kostar den och hur ser det ut med tyngd från snö på taket? Klarar den det?
 
K korthoga skrev:
Riktigt snygg pergola! Vad kostar den och hur ser det ut med tyngd från snö på taket? Klarar den det?
Kommer inte ihåg exakta uppgifter på snölast, men det kändes betryggade för mig här i Skåne. Du får nog kolla med leverantören för att få exakta kg/m2.
Dom har en räknesnurra för pris på sin hemsida... beror ju på bredd/djup och antal gardiner. Vår pergola är på 4x5.8m men med specialare för gardinerna som går in till fasaden så dom blev lite längre än 4m.
Belysningen byggde jag själv in i vita alu-lister (som monterades med silicon). I listerna moterades vattentäta rbgw-ledlister som jag fick löda ihop själv. Du får skicka PM om du vill ha länkar till den Polska (alulist) och brittiska leveratören (ledlist). Tror det landade på typ ~4k.
Sedan tillkom kostnander för gerberbeslag, ankarskruv (förlängning av takreglar) + material för klacken jag fick bygga upp på vänster sida p.g.a. att takterassens stuprör skulle gå fritt från gardinen. +Några hundringar för de nedgrävda rören som leder bort regnvatten under benen. Har säkert glömt något.
 
hek hek skrev:
Kommer inte ihåg exakta uppgifter på snölast, men det kändes betryggade för mig här i Skåne. Du får nog kolla med leverantören för att få exakta kg/m2.
Dom har en räknesnurra för pris på sin hemsida... beror ju på bredd/djup och antal gardiner. Vår pergola är på 4x5.8m men med specialare för gardinerna som går in till fasaden så dom blev lite längre än 4m.
Belysningen byggde jag själv in i vita alu-lister (som monterades med silicon). I listerna moterades vattentäta rbgw-ledlister som jag fick löda ihop själv. Du får skicka PM om du vill ha länkar till den Polska (alulist) och brittiska leveratören (ledlist). Tror det landade på typ ~4k.
Sedan tillkom kostnander för gerberbeslag, ankarskruv (förlängning av takreglar) + material för klacken jag fick bygga upp på vänster sida p.g.a. att takterassens stuprör skulle gå fritt från gardinen. +Några hundringar för de nedgrävda rören som leder bort regnvatten under benen. Har säkert glömt något.
Hej, vi funderar på någon automatisk dämpning av ljuset från taket på vår inglasning. Eventuellt skulle gardinerna fungera men tyckte pergolan såg intressant ut, var är den inköpt?
 
J Jnyman skrev:
Hej, vi funderar på någon automatisk dämpning av ljuset från taket på vår inglasning. Eventuellt skulle gardinerna fungera men tyckte pergolan såg intressant ut, var är den inköpt?
Poolharmoni heter företaget. Ingen aning om det går att eftermotera taket på en befintligt byggnation/inglasning.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.