24 191 läst ·
19 svar
24k läst
19 svar
Pergola och takterass
Yes, vi kör också med Tipo 00 mjöl. Receptet där är snarlikt det vi kör med fast vi brukar kalljäsa degen i 3 dagar. Mums.hek skrev:
Kommer inte ihåg exakta uppgifter på snölast, men det kändes betryggade för mig här i Skåne. Du får nog kolla med leverantören för att få exakta kg/m2.K korthoga skrev:
Dom har en räknesnurra för pris på sin hemsida... beror ju på bredd/djup och antal gardiner. Vår pergola är på 4x5.8m men med specialare för gardinerna som går in till fasaden så dom blev lite längre än 4m.
Belysningen byggde jag själv in i vita alu-lister (som monterades med silicon). I listerna moterades vattentäta rbgw-ledlister som jag fick löda ihop själv. Du får skicka PM om du vill ha länkar till den Polska (alulist) och brittiska leveratören (ledlist). Tror det landade på typ ~4k.
Sedan tillkom kostnander för gerberbeslag, ankarskruv (förlängning av takreglar) + material för klacken jag fick bygga upp på vänster sida p.g.a. att takterassens stuprör skulle gå fritt från gardinen. +Några hundringar för de nedgrävda rören som leder bort regnvatten under benen. Har säkert glömt något.
Produkter som diskuteras: "ankarskruv"
Ankarskruv 4,8 x 40 mm A4 rostfri C5 utomhus 250-pack FAST
För infästning av byggbeslag mot träunderlag
319 kr inkl moms
Läs mer
Hej, vi funderar på någon automatisk dämpning av ljuset från taket på vår inglasning. Eventuellt skulle gardinerna fungera men tyckte pergolan såg intressant ut, var är den inköpt?hek skrev:
Kommer inte ihåg exakta uppgifter på snölast, men det kändes betryggade för mig här i Skåne. Du får nog kolla med leverantören för att få exakta kg/m2.
Dom har en räknesnurra för pris på sin hemsida... beror ju på bredd/djup och antal gardiner. Vår pergola är på 4x5.8m men med specialare för gardinerna som går in till fasaden så dom blev lite längre än 4m.
Belysningen byggde jag själv in i vita alu-lister (som monterades med silicon). I listerna moterades vattentäta rbgw-ledlister som jag fick löda ihop själv. Du får skicka PM om du vill ha länkar till den Polska (alulist) och brittiska leveratören (ledlist). Tror det landade på typ ~4k.
Sedan tillkom kostnander för gerberbeslag, ankarskruv (förlängning av takreglar) + material för klacken jag fick bygga upp på vänster sida p.g.a. att takterassens stuprör skulle gå fritt från gardinen. +Några hundringar för de nedgrävda rören som leder bort regnvatten under benen. Har säkert glömt något.
Poolharmoni heter företaget. Ingen aning om det går att eftermotera taket på en befintligt byggnation/inglasning.J Jnyman skrev:
Klicka här för att svara