Hej
Och tack för bra svar och intressant diskussion!
Har talat med sotaren och han sa att det inte behövdes något "kylvatten" då man elda pellets, detta för att det blir kallt i princip direkt man bryter strömmen. Likadant med olja, medan ved kan det vara 50kwh kvar i "ilägget".