Hej alla händiga! Ett pelletsförråd för bulk ska ligga på 6-7 kubik har jag läst nånstans. Men hur ska det utformas? Jag fattar att det finns krav på täthet, ventiler, golvet ska luta osv. Är det nån av er som har erfarenheter av ett sånt bygge? Jag planerar bygga i bef källarutrymmen och beh råd kring hålfastheten, val av material osv. Tack på förhand!
 
Kolla pellets.info. Det finns många olika alternativ.
Personligen tycker jag det är smartast med ett utan lutande golv men med möjlighet att öppna en lucka så att man kan sopa resterna på botten till skruvhålet.
Förrådet blir då rektangulärt och tar lite plats men rymmer mycket. Använd befintliga väggar som stöd för förrådets väggar om det är möjligt så slipper du regla så mycket.
 
Tack, jag har fått många uppslag genom den länken!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.