Jag har nyligen byggt ett pelletsförråd och med en "skruvlåda" i botten. Problemet är nu att det smäller o knastrar när skruven går, pga att det ju ramlar in pellets i fästet på skruven.
Har jag monterat fel, eller ska det se ut som på bilden?
Har jag monterat fel, eller ska det se ut som på bilden?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "skruvlåda"
Sortimentslådor
Sortimentslådor är utmärkta hjälpmedel för att organisera och sortera små infästningskomponenter som skruvar, spikar och muttrar. Genom att dela upp dessa delar i olika fack blir det enkelt att hitta och använda dem vid behov, vilket sparar
Läs mer
jensaro - jag vet inte fabrikatet, men det är en komplett "sats" med skruv och förråd.
En del pellets krossas förstås där längst bak där skruven fäster, på bilden. Bilden visar alltså bakre änden på skruvlådan, inte där pelletsen matas upp i skruven mot brännaren.
En del pellets krossas förstås där längst bak där skruven fäster, på bilden. Bilden visar alltså bakre änden på skruvlådan, inte där pelletsen matas upp i skruven mot brännaren.
Att det krossas kommer du nog få leva med tack vare designen av transportskruven. Det du kan göra är att rensa axeln från sin stigning just vid koppen om det stör dig. Då kommer den inte mala sönder, och du klarar dig utan den sista centimeternKalmarkille skrev:
Min skruv krossar också lite pellets när pelletsen är lång.
Lutte - ja det är ju en lösning förstås, även om det är jäkligt bökigt att montera bort skruven från den änden. Tackar för tipset dock.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden