Du kanske drar paralleller med väggar och träbjälklag där man bara ska ha ETT lager med plast?
Eftersom betongen inte ska ha något organiskt material i sig så borde det inte göra något om man stänger till den med plast på två sidor. Cellplasten är i sig tät och PE-plasten lägger de väl bara dit för att täta skarvarna mellan cellplastskivorna. Även utan PE-plasten så får man två täta skickt på var sida om betongen.