Skall man verkligen ha plast ovanpå plattan under kakel eller golv? Jag läste någonstans att det inte skulle vara det för att plattan skulle kunna torka uppåt. Mvh Ingo
 
Du kanske drar paralleller med väggar och träbjälklag där man bara ska ha ETT lager med plast?
Eftersom betongen inte ska ha något organiskt material i sig så borde det inte göra något om man stänger till den med plast på två sidor. Cellplasten är i sig tät och PE-plasten lägger de väl bara dit för att täta skarvarna mellan cellplastskivorna. Även utan PE-plasten så får man två täta skickt på var sida om betongen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.