Ska sätta inredningen för tvättstugan men har hamnat i lite grubblerier kring om det ska/behövs ett stöd för bänkskivan under tvättmaskin och torktumlare. Pratade med IKEA som tyckte det behövdes och ritade in en täcksida mellan maskinerna - men är fundersam om det egentligen behövs. Nackdelen är ju att ställa en täcksida på golvet som säkerligen efter några år med fukt och annat inte kommer bli så snygg i nederkant.
Hur har ni andra gjort?
Hur har ni andra gjort?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Japp, det är inritat bärlister där. Lägger nog bänkskivan och ser lite hur det verkar - om det behövs stöd eller inte.
Lite orolig att tvättmaskinen rör sig lite och trycker till skivan också.
Lite orolig att tvättmaskinen rör sig lite och trycker till skivan också.
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 146 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 146 inlägg
Med bärlist kan det knappast vara ett problem. Du ska väl inte lasta skivan full med sten antar jag.mexitegel skrev:
Skulle aldrig satt en MDF täcksida där. Borde räcka med bärlisterna.mexitegel skrev:
Ska sätta inredningen för tvättstugan men har hamnat i lite grubblerier kring om det ska/behövs ett stöd för bänkskivan under tvättmaskin och torktumlare. Pratade med IKEA som tyckte det behövdes och ritade in en täcksida mellan maskinerna - men är fundersam om det egentligen behövs. Nackdelen är ju att ställa en täcksida på golvet som säkerligen efter några år med fukt och annat inte kommer bli så snygg i nederkant.
Hur har ni andra gjort?
[bild]
Nej, mer än högst ett ton av tvätt som sonen inte hämtar kan jag inte tänka mig 😂. Skämt åsido så tror jag det inte ska vara några problem heller, men gott att få medhåll om att den verkar onödig.Düsseldorff skrev:
Du får väl se till att det är någon centimeter mellan TM och skiva. Så det finns ett skvalprum om TMmexitegel skrev:
skulle vobla lite.
Klicka här för att svara