Medlem
· Stockholm
· 2 269 inlägg
Eftersom vi lite oförhappandes har fått grävt runt hela huset nu utan förvarning kanske det är läge för ett lite oplanerat stambyte också. Det här har jag aldrig gjort tidigare, men andra här har och kanske kan svara på några frågor.
Kan man skarva in sig på det gamla nätet i huset eller måste man byta allt på en gång? Jag gissar att vertikala skarvar inte är några större problem, men hur blir det med vertikala?
Hur ser det ut ute vid överlämningspunkten? Behöver man blanda in kommunen på något sätt eller är det bara att köra?
Dito för vatten. Här gissar jag att man behöver koordinera med sin vattenleverantör. Hur fungerar det rent praktiskt.
Kan man skarva in sig på det gamla nätet i huset eller måste man byta allt på en gång? Jag gissar att vertikala skarvar inte är några större problem, men hur blir det med vertikala?
Hur ser det ut ute vid överlämningspunkten? Behöver man blanda in kommunen på något sätt eller är det bara att köra?
Dito för vatten. Här gissar jag att man behöver koordinera med sin vattenleverantör. Hur fungerar det rent praktiskt.
Medlem
· Stockholm
· 2 269 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 2 269 inlägg
Visa bilaga 115329Här tycker jag att det ser ut som en skarv. Kan man gå över till plast här tro?
Moderator
· Stockholm
· 57 891 inlägg
Du kan skarva mot moderna ledningar, antingen vid en bef. muff eller bara kapa röret och skarv. Lite olika typ av skarv i de båda fallen.
Klicka här för att svara