S Saelen skrev:
Ålningen minns man från lumpen...
Medelst hasning, om jag får be. ☝️
🪖🎖️
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
M
Män och deras lumparminnen😏 lite gulligt ändå🤭
 
  • Haha
Saelen och 2 till
  • Laddar…
S
Ålning medelst dasning hette det...
 
  • Wow
Mrs November och 3 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Ålning medelst dasning hette det...
Bara skryt!
 
  • Haha
Mrs November och 3 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Ålning medelst dasning hette det...
Det är väl hålning medelst dasning?
 
  • Haha
Mrs November och 1 till
  • Laddar…
S
gottegris!
 
  • Älska
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
S
Hej Byggahus!

Jag och min fru är gröna vågare och vill nu skaffa hönshus.

Vi har fått tag i en större lekstuga men den är oisolerad. Jag har hört att det finns en fullvuxen man som tydligen har väldigt många tomburkar av märket Arboga 10.2...

En annan man här på forumet har fyllt sin husvagn med vinkorkar och jag tänkte att tomma ölburkar ju innehåller mycket luft som värms upp så om jag limmar ölburkar i hela lekstugan så är det både lättstädat och varmt.

Vi vill ogärna använda el då vårt vindkraftverk inte ger jämn ström av någon anledning. Den ska ju snurra jämnt dygnet runt. Kanske får vi låna av grannen men han verkar lite sur efter att jag satte upp lite gula gränsstolpar och en lina.

Vet någon vem den där mystiske och lätt skygge mannen med alla ölburkar är och hur man får tag i honom?

Vi tror att han heter något i stil med Låtmigvaraifredo eller så...
 
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Hej Byggahus!

Jag och min fru är gröna vågare och vill nu skaffa hönshus.

Vi har fått tag i en större lekstuga men den är oisolerad. Jag har hört att det finns en fullvuxen man som tydligen har väldigt många tomburkar av märket Arboga 10.2...

En annan man här på forumet har fyllt sin husvagn med vinkorkar och jag tänkte att tomma ölburkar ju innehåller mycket luft som värms upp så om jag limmar ölburkar i hela lekstugan så är det både lättstädat och varmt.

Vi vill ogärna använda el då vårt vindkraftverk inte ger jämn ström av någon anledning. Den ska ju snurra jämnt dygnet runt. Kanske får vi låna av grannen men han verkar lite sur efter att jag satte upp lite gula gränsstolpar och en lina.

Vet någon vem den där mystiske och lätt skygge mannen med alla ölburkar är och hur man får tag i honom?

Vi tror att han heter något i stil med Låtmigvaraifredo eller så...
Satsa på solceller utan batteri.

Tomma burkar skramlar högst...
 
  • Gilla
  • Haha
Mrs November och 2 till
  • Laddar…
S
tommib heter han fast han skramlar inte så mycket och är resonabel
 
  • Haha
Mrs November och 3 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
och en lina.
Det märks att du dragit en lina nu igen. Var vi inte överens om att du skulle hålla dig till Arboga?
 
  • Haha
Mrs November och 2 till
  • Laddar…
S
Den enda lina du har svamlat om är kopplet du försökte binda fast mig i i diket
 
  • Wow
Mrs November och 2 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Den enda lina du har svamlat om är kopplet du försökte binda fast mig i i diket
Den gillade du va?
 
  • Haha
  • Älska
Mrs November och 3 till
  • Laddar…
S
Fast lupinerna du körde ner i halsen på mig och kallade mig för halmgubbe (eller var det Bergmalm), det var väldigt styggt
 
  • Wow
  • Ledsen
Mrs November och 3 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Fast lupinerna du körde ner i halsen på mig och kallade mig för halmgubbe (eller var det Bergmalm), det var väldigt styggt
Aja baja!
Lupiner är invasiva. Det är inte tillåtet.
 
  • Haha
  • Wow
Mrs November och 3 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Fast lupinerna du körde ner i halsen på mig och kallade mig för halmgubbe (eller var det Bergmalm), det var väldigt styggt
Var det inte späda brännässlor du fick nerkörda..?
 
  • Haha
  • Älska
Mrs November och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.