6 284 läst ·
17 svar
6k läst
17 svar
pärlsponten åt olika håll i tak?
Jo klart att man ska göra som man tycker är snyggt, MEN det finns personer som inte har en susning om vad som är bäst för just deras rum/lgh/villa. OCH det är väl dessa som man ska lotsa till nåt vettigt. och är man helt novis om hur det ska vara och man sätter upp nåt "fel" så är det ju inte så roligt att upptäcka att det inte blev snyggt och sen göra om det.Nix skrev:
Personligen tycker jag att när det är lågt i tak och beroende på hur stort rummet är (smalt, långt) så blir det snyggast med träriktning åt samma håll.
Men som sagt smaken är som baken
Jag håller med!Qudan skrev:Jo klart att man ska göra som man tycker är snyggt, MEN det finns personer som inte har en susning om vad som är bäst för just deras rum/lgh/villa. OCH det är väl dessa som man ska lotsa till nåt vettigt. och är man helt novis om hur det ska vara och man sätter upp nåt "fel" så är det ju inte så roligt att upptäcka att det inte blev snyggt och sen göra om det.
Personligen tycker jag att när det är lågt i tak och beroende på hur stort rummet är (smalt, långt) så blir det snyggast med träriktning åt samma håll.
Men som sagt smaken är som baken![]()
Det här forumet är ju till för att hjälpa oss vilsna stackare om sådant som vi inte vet.
Men ibland är det läge att tala om att man faktiskt bestämmer själv.
Har man sett något som verkar snyggt så skall man göra det, utan att bry sig.
Problemet med frågan "blir det här snyggt?" är att du får rätt många helt olika svar eftersom smaken, som sagt, ....
Därmed inte sagt att vi skall sluta fråga.
Eller svara heller för den delen!
Vi har satt upp pärlspont i hela undervåningen och dubbelfasspont på övervången. Vi följer helt husets längdriktning oavsett hur rummen ser ut. Tror som ni sagt tidigare att man bör ha det i samma riktning som golvet.
Kändes naturligt för oss
//Anders
Kändes naturligt för oss
//Anders
Klicka här för att svara