Hej!
Sitter och lurar lite på hur jag bäst löser ångspärren i en byggnation jag ska påbörja under året.
Har två olika delar av byggnaden som skiljs av en innervägg. Kommer bli åsar med nockbalk på ena sidan och saxtakstolar på andra. Har därför två olika taklutningar och innertaket i två olika plan.
Hur löser man bäst ångspärren i detta läge? Ska man svepa om väggen med ångspärren?
Sitter och lurar lite på hur jag bäst löser ångspärren i en byggnation jag ska påbörja under året.
Har två olika delar av byggnaden som skiljs av en innervägg. Kommer bli åsar med nockbalk på ena sidan och saxtakstolar på andra. Har därför två olika taklutningar och innertaket i två olika plan.
Hur löser man bäst ångspärren i detta läge? Ska man svepa om väggen med ångspärren?
All plast skall skarvas omlott och sen klämmas fast med glespanelehaggner skrev:
Hej!
Du sätter kortlingar i väggen som följer höjden på underkant av saxtakstolarna. Montera plast i taket på dom båda halvorna sedan skarvar du plasten på regeln i väggen och tejpar skarven. Inte plast på 2 sidor.
Eller så sätter du plasten och glespanelen först och fäster väggen i glesen
Eller så sätter du plasten och glespanelen först och fäster väggen i glesen
Det lät ju riktigt bra, tur att det finns andra som kan tänka när polletten inte trillar ner av sig själv!Matti_75 skrev:
Tack!
Klicka här för att svara