Har ni samma parkett på övervåningen som på nedervåningen? Eller har ni lagt annan parkett/träslag på öv? Eller har ni laminat?  ::)
 
Vi kommer lägga linolium på ovanvåningen.
Dels blir det några kronor över jämfört med parketten sedan har vi 4 småbarn som härjar rejält varför vi vill ha ett "vattensäkert" golv. Blir nog parkett, samma som entrévåningen, senare när barnen växt upp och stormen bedarrat... ;)
 
Vi kör samma golv uppe som nere.
 
Vi valde att använda oss utav 2st olika träslag för att det skall bli lite variation och inte så enkelspårigt.
Men vi har ju alla olika tycke & smak.
 
Samma uppe och nere, 150m2 14mm tarkett.
 
Vi har klinkers på hela bottenvåningen och parket på övervåningen.

Hade jag valt själv hade jag kört med klinkers överallt ;D
 
Klinkers överallt ??? låter kanske lite väl stelt hehe iaf för min smak.
 
Vi har lönn på nedervåningen och ask på övervåningen, båda ljusa och hyfsat hårda och rätt lika men inte helt ändå.

//Christina.
 
M@ZE skrev:
Klinkers överallt  ???  låter kanske lite väl stelt hehe iaf för min smak.
Stelt på vilket sätt ?
Det är bara en vane- och smak-sak tycket vi.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.