Hej
Kan man lägga nyköpt parkett direkt eller iaf dagen efter?
Det står att den ska ligga förpackad i rummet i 38 timmar.
Fattar att man ska följa Rod men ibland har tillverkaren både hängslen & livrem, iaf i min bransch.
Ngn som tror det är ok att lägga den imorgon om jag köper idag?
 
Nytt_användarnamn_2024_12
Det är viktigt att sköra upp plasten och låta parketten acklimatisera sig i ditt hem för att minimera rörelserna efter läggningen,
Jag har om tiden finns låtit det ligga längre..
 
J jamaica skrev:
Ngn som tror det är ok att lägga den imorgon om jag köper idag?
om parketten har förvarats rumstemperatur innan köpet så borde det gå
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Nytt_användarnamn_2024_12 Snoppenpåtoppen skrev:
Det är viktigt att sköra upp plasten och låta parketten acklimatisera sig i ditt hem för att minimera rörelserna efter läggningen,
Jag har om tiden finns låtit det ligga längre..
Ok men det står på denna sort att de ska ligga kvar paketerade i 48 timmar?
 
T tergo skrev:
om parketten har förvarats rumstemperatur innan köpet så borde det gå
Japp tänkte samma. Ja de låg inomhus.
Tycker inte det borde vara så stor omställning från affären till mitt vardagsrum i temperatur
 
H
J jamaica skrev:
Hej
Kan man lägga nyköpt parkett direkt eller iaf dagen efter?
Det står att den ska ligga förpackad i rummet i 38 timmar.
Fattar att man ska följa Rod men ibland har tillverkaren både hängslen & livrem, iaf i min bransch.
Ngn som tror det är ok att lägga den imorgon om jag köper idag?
Gör som det står på instruktionerna, förpackad och 38 timmar, det går säkert att lägga den tidigare men du har ryggen fri om något skulle hända med golvet. Vad jag fått lära mig är att plasten ska inte skäras upp förrän man ska använda den, ett paket i taget.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Nytt_användarnamn_2024_12
J jamaica skrev:
Ok men det står på denna sort att de ska ligga kvar paketerade i 48 timmar?
Bästa är att öppna dom för har lagret där dom har förvarats högre fuktighet än vad dina rum har så går det sakta att jämna ut fuktighetsnivån genom plasten..
 
  • Gilla
jamaica
  • Laddar…
De bör inte vara djuptfrysta när man öppnar dem i ett uppvärmt rum. Men om de jar en temperatur som inte kraftigt avviker är det inget problem.
 
  • Gilla
jamaica
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.