Har ett gammalt hus med spån som isolering under parkettgolv som ligger direkt på golvbjälkarna. Ska nu lägga in ett ekgolv fr Kährs. Tänkte lägga det direkt på parketten efter att jag skruvat fast ds då den knirrar bitvis. Nu upptäckt ett problem-golvet är ojämnt. Har en "puckel" på ett par cm på ett ställe . Sluttat f ö lite med. Det är en gammal tillbyggnad på mitt hus fr 30talet. Hur förfar jag enklast?
 
AXS
Enklast är väl att bara låta det vara...

Nivån du önskar sätter nivån på enkelheten, kan du leva med lite knarr och ojämnheter?

Bör bäst resultat så kan efter du ut dagens golv och justerar alla bjälkar. Sen på med nytt golv antingen självbärande eller spån+parkett.

En puckel kan du slipa ner, en sluttning är svår att göra något åt utan att lyfta golvet.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.