Bart Bart skrev:
Jag hoppas att du orkar. Jag är helt för att göra rätt för sig, vilket du gjort. Varför bli straffad för det?
Jag är inte helt övertygad om att jag får rätt och det tar väldigt mycket energi att driva vidare sådant.
Även om jag gärna står på mig när jag tycker något är fel.
Har drivit vidare frågor till Arn tidigare (helt annat område) och fått rätt men då har jag varit relativt säker på att företaget agerat fel.

Sittställning
Bengt Stage mot parkeringsanmärkning i Malmö stad, hittar inte ärendetnummer.

Bengt vann mot kommunen där han valt dyrare taxa men stod på en billigare. Exakt detaljer om domen vet jag ej. Tidigare har jag, i egenskap av p bolag vunnit ärende trots att det är samma taxa. Dock i tingsrätt.

Bara överklaga gång på gång så är du safe.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
W Weimik skrev:
Men är det samma ägare till parkeringsplatserna? Parkeringsavgiften går väl för det mesta åtminstone till viss del till ägaren och är det olika ägare gäller det ju att det blir rätt.
Det är samma företag som står för parkeringsappen samt för kontrollavgiften på båda zonerna (2 olika bolag som sköter avgift och kontroll men samma för vardera ändamål)

Sittställning
K Kråkson skrev:
Jag är inte helt övertygad om att jag får rätt och det tar väldigt mycket energi att driva vidare sådant.
Även om jag gärna står på mig när jag tycker något är fel.
Har drivit vidare frågor till Arn tidigare (helt annat område) och fått rätt men då har jag varit relativt säker på att företaget agerat fel.
Låt det inte ta energi, bara bestrid och se glad ut.

Om du inte orkar med tingsrätt, betala den innan bokat datum och skit i resten.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Sittställning Sittställning skrev:
Bengt Stage mot parkeringsanmärkning i Malmö stad, hittar inte ärendetnummer.

Bengt vann mot kommunen där han valt dyrare taxa men stod på en billigare. Exakt detaljer om domen vet jag ej. Tidigare har jag, i egenskap av p bolag vunnit ärende trots att det är samma taxa. Dock i tingsrätt.

Bara överklaga gång på gång så är du safe.
Vad var ditt ärende?

Jag bestred kontrollavgiften men de nekade två gånger.

Redigerat:
Sittställning
K Kråkson skrev:
Vad var ditt ärende?

Jag bestred kontrollavgiften men de nekade två gånger.
Mina ärende jag drivit har varit när parkören valt fel zon, har vunnit alla gånger. Dock ska jag säga att jag valde endast de ärende jag trodde jag kunde vinna.

Är det hos hojab? Fortsätt bara bestrida. Försök att inte skriva till utan hänvisa bara att betalning gjorts eller något. Dom läser knappt ändå.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Mina ärende jag drivit har varit när parkören valt fel zon, har vunnit alla gånger. Dock ska jag säga att jag valde endast de ärende jag trodde jag kunde vinna.

Är det hos hojab? Fortsätt bara bestrida. Försök att inte skriva till utan hänvisa bara att betalning gjorts eller något. Dom läser knappt ändå.
Ja det är det.
Jag förstår inte riktigt, har du drivit vidare ärenden som motpart när någon valt fel zon och vunnit alla gånger? Då låter det väl dumt för mig att driva vidare ?

C
Bengt vann mot kommunen där han valt dyrare taxa men stod på en billigare.
Kommunen och taxa låter förvisso som att det skulle kunna röra sig om felparkeringsavgift vs. kontrollavgift i TS fall, så inte samma lagrum och därmed inte nödvändigtvis direkt jämförbart.

• Gilla
Sittställning
  • Laddar…
på jobbet? kan du inte ta upp det med företaget ?

Sittställning
K Kråkson skrev:
Ja det är det.
Jag förstår inte riktigt, har du drivit vidare ärenden som motpart när någon valt fel zon och vunnit alla gånger? Då låter det väl dumt för mig att driva vidare ?
Korrekt,

Men det kostar inget för dig att bestrida, risken för dig är noll i detta läget.

Vem är markägare för platsen du parkerat?
C cpalm skrev:
Kommunen och taxa låter förvisso som att det skulle kunna röra sig om felparkeringsavgift vs. kontrollavgift i TS fall, så inte samma lagrum och därmed inte nödvändigtvis direkt jämförbart.
Stämmer, men tingsrätten brukar vara dålig på att skilja på sånt, så jag hade nog vågar dra det dit.

K Kråkson skrev:
Det är samma företag som står för parkeringsappen samt för kontrollavgiften på båda zonerna (2 olika bolag som sköter avgift och kontroll men samma för vardera ändamål)
Det jag menar är att företaget som står för parkeringsappen bara är betalningsförmedlare. Det är ägaren av parkeringsplatsen som till slut får pengarna (minus den avgift som betalningsförmedlaren tar). Om du har angett fel zon/område har du eventuellt betalat till fel ägare. Ur ditt perspektiv har du gjort rätt för dig, men den som äger parkeringsplatsen du parkerade på har inte fått betalt och tycker därmed annorlunda. Är det så tror jag inte att du kommer att få rätt i det här.

• Gilla
Blazermannen och 3 till
  • Laddar…
B Bozzen skrev:
Han har ju inte gjort rätt. Betalt för fel zon ju.
Det har jag inte påstått heller. Men han har gjort rätt för sig.

Man kan göra saker på rätt sätt. Sen kan man göra rätt sak, men inte på rätt sätt. Vilket jag tycker detta faller under.

Bart Bart skrev:
Men han har gjort rätt för sig.
Gör man verkligen rätt för sig om man hyr en bit mark av en fastighetsägare och betalar hyran till en annan, vilket kan vara fallet här?

Alfredo Alfredo skrev:
Gör man verkligen rätt för sig om man hyr en bit mark av en fastighetsägare och betalar hyran till en annan, vilket kan vara fallet här?
Ja

Bart Bart skrev:
Ja
Det hade inte jag tyckt om jag hade hyrt ut marken men min granne fått hyran.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.