64 706 läst ·
112 svar
65k läst
112 svar
Pappremsor bubblar sig. Måste jag köpa nytt spackel?
Visst är det alltid bra att lära sig att göra det "riktigt" men blir det verkligen så mycket smidigare om man ska hålla på att blanda i vatten i sitt spackel. Den processen måste ju oxå vara rätt jobbig.tlundberg skrev:
Ja det är väl bara för att du håller på och förvillar folk här med att limma remsor.MathiasS skrev:
Jag har alltid spacklat fast den och kommer fortsätta med det.
Så slipper jag både ett moment till och så slipper jag en burk till samt ha en pensel.
Men skämt åsido. För dom som känner sig bekväma med att limma remsorna så är det givetvis bara att fortsätta med det.
Jag har faktiskt absolut inga synpunkter på det. Det är säkert en metod som ger ypperligt resultat, på samma sätt som att spackla fast remsan också blir bra om man bara får fast den.
På tuben finns det alldeles för mycket instruktionsfilmer, och däribland en hel del som ger tokiga idéer åt hemmapysslare om man inte vet på förhand hur man ska göra.hoppah skrev:
Såg btw att du tidigare länkat till YBG 2009 - finns en nyare upplaga på http://www.ybg.nu/, men så vitt jag vet är det inte några vidare ändringar på vanlig skarvspackling.
Såg att någon frågat efter nyttan med pappremsa vs. glasfiber. Utifall det inte har blivit besvarat redan:
Glasfiberremsa är styv i lodrät riktning och vågrät riktning. Pappremsa är styv i lodrät, vågrät och diagonal riktning vilket innebär att den även armerar skarven mot parallell förskjutning av skivorna. Klipp en bit av varje remsa och dra i hörnen.
Klicka här för att svara