167 684 läst ·
2 460 svar
168k läst
2,5k svar
Papperspåse eller plastpåse när ni handlar ?
Nu förstår jag dig inte. Menar du att vi ska sitta och gissa vad olika politiska instanser har för dolda agendor och sen bedöma hur väl de nådde de hemliga mål som vi gissar att de har? Är det inte enklare att bedöma politikernas handlingar utifrån de mål de faktiskt står för? Sen behöver man ju som väljare inte gilla en viss politik för det.Nötegårdsgubben skrev:
Edit: Nu kom jag på vem som håller på så här. TV-mannen Mats Knutsson.
Redigerat:
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Jag vet inte nån som sagt något om att hemmasydda kassar skulle vara ett problem.
Diskussionen handlar om nyproducerat.
Om folk vill sy egna kassar från gamla tyger är väl det jättebra!
Diskussionen handlar om nyproducerat.
Om folk vill sy egna kassar från gamla tyger är väl det jättebra!
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 877 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 877 inlägg
Märkligt. Läser du inte vad jag skriver? Jag köper inga plastpåsar av gammalt snitt öht och senast jag köpte en påse (glasfiberarmerad) var nog 3 år sedan. Använder fortfarande Hemköps första flergångspåsar av superb kvalitet, de i vitt med gröna blad eller nåt på. Köpta för mer än 10 år sedan.harry73 skrev:
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Antagligen inte så bra som jag troddeMultiMan skrev:
Men hur är det då med alla du känner som springer flera gånger i veckan till affären. Har de också med påsar för flergångsbruk eller köper dig nya påsar varje gång, för annars förstår jag inte varför det skulle bli problem med 40 påsar per vecka.
Inte nödvändigtvis om man räknar på totalen. Se inlägg https://www.byggahus.se/forum/threa...e-naer-ni-handlar.362705/page-74#post-3699155B Byggdjuret skrev:
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Vakna upp nu.harry73 skrev:
Man blir inte mer miljövänlig bara för att skatten höjs på plastpåsar.
Det som händer är att folk använder mindre antal plastpåsar. Det är bra. Men inget annat kommer förändras.
Jag är ledsen.
Därför att det här är inte en fråga som andra. Det handlar om moral och inte om sakfrågan. Gott mot ont. Så det landar ofta i personangrepp och försök att smutskasta de som inte uppfattas vara rättroende. Det är därför du nu känner dig manad att redogöra för dina plastpåseinköp.MultiMan skrev:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 877 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 877 inlägg
Nästan ingen där jag bor använder annat än engångs plastpåsar. Inte papperspåsar, inte egna, inte flergångspåsar.harry73 skrev:
Så min prognos är att det blir ytterligare en onödig skattepålaga som retar upp folk, ökar politikerföraktet och gör att det där elefanten i rummet-partiet som numera är störst bland gammaldags arbetare (läs LO) växer ytterligare några procent. Det är ju tack vare S som MP har det inflytande de har.